Páginas

domingo, 10 de mayo de 2020

Tècnica Fotogràfica I (1er curs CFGS Fotografia) PROGRAMACIÓ DE LES UP (UNITATS DE PROGRAMACIÓ)




a)     Conjunt d’unitats de programació: durada i seqüència d’impartició,

b)     Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació,

c)     Sortides previstes.


3.- UNITATS FORMATIVES: PROGRAMACIÓ DE LES UP (UNITATS DE PROGRAMACIÓ)

a)     Conjunt d’unitats de programació: durada i seqüència d’impartició


CFGS:
Nom del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS 9
Hores: 235

Lectives: 148’5
No presencials: 86’5

Nº 1
Títol UNITAT FORMATIVA: Captació de la Imatge Fotogràfica i Fotometria l
Curs: 1
ECTS 4
Hores: 100

Lectives: 69
No presencials: 31



UNITATS DE PROGRAMACIÓ
Hores
Curs
Quadrimestre
*Espais
*Recursos

Lectives
No presencials

1
 Captació de la imatge fotogràfica (fotometría) I
100
1er
1er

69
31













*Indicar si/no


Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
UP número
Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
1
Aula amb ordinador i projector amb pantalla
1
Plató fotogràfic de llum natural i fonts de llum contínua, lluminàries, fons i taules de bodegó
1
Accés a jardins exteriors per a preses fotogràfiques amb llum natural

Descripció dels requeriments específics de recursos
UP número
Descripció dels requeriments específics de recursos
1
Trípodes i càmeres per als alumnes que no en disposin
1
Ordinadors per als alumnes que no en disposin
1
Càmeres DSLR per als alumnes que no en disposin
1
fonts de llum contínua, lluminàries, fons i taules de bodegó

b) Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació

CFGS FOTOGRAFIA
Nº 7
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS: 9
Nº 1
Unitat Formativa Captació de la Imatge Fotogràfica i Fotometria l
Curs: 1ER
ECTS: 4
Nº 1
UNITAT DE PROGRAMACIÓ: Captació de la Imatge Fotogràfica i Fotometria l
Hores totals: 100
Lectives: 69
No presencials: 31
Objectius específics / didàctics.
Resultats d’aprenentatge  / criteris d’avaluació







2. Dominar els processos bàsics de la realització fotogràfica, en els seus aspectes teòrics i pràctics, per utilitzar les diferents tècniques i estils fotogràfics en els àmbits apropiats.
3. Resoldre tant els problemes d’execució a nivell expressiu, formal, funcional i tècnic com els d’organització, gestió i control que es puguin presentar en el procés de disseny i realització de la proposta fotogràfica.
12. Buscar, seleccionar i utilitzar fonts d'informació i formació contínua relacionades amb l'exercici professional.


Té una idea completa i identifica les especificacions i característiques tècniques dels materials i equips fotogràfics.



Manipula i utilitza equips fotogràfics per a la realització de la presa de la imatge i desenvolupa procediments operatius de control tècnic



Domina la terminologia especifica del medi



Comprèn el maneig de les càmeres i els equips fotogràfics.

Relaciona diferents tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions, cobertura, qualitat i cost.

Compren i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.


Continguts contextualitzats en la unitat.

Capacitats / competències.







El control tècnic en la presa.
Condicionaments tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents gèneres
Les càmeres i equips fotogràfics. Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques, utilització i manteniment.

Condicionaments tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents gèneres.


Sistemes, equips i tècniques d'il·luminació.

Fotometria.
Tranversals de nivell 
·       Autonomia: capacitat per l’autoconeixement i el control de les seves emocions amb comprensió crítica per a la integració i transferència de sabers, aplicar i integrar els coneixements artístics i tecnològics en la definició i desenvolupament de procediments de treball, fixant-se metes i elements de motivació i ajuda per aconseguir l'èxit, buscant solucions a problemes basant- se en els propis recursos.

·       Treball en equip: disposició i habilitat per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant part d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a fer-ho individualment o competitivament.

·       Organització del treball: disposició i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i els recursos humans, distribuir les

funcions entre els integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
·       Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge necessàries per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa per innovar en la seva aplicació i progressar en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el pensament estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient d'un conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar la informació en coneixement propi.
Generals de família professional

Definir les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo.

Específiques  de cicle formatiu
Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.

Utilitzar i dominar els formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.

Coordinar el treball que es derivi o generi a partir del desenvolupament del projecte de fotografia.
Activitats d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
Hores totals: 100
Lectives: 69
No presencials: 31
Nº 1.1
1 EV/Valor d’exposició (Principis de la formació de la imatge. La càmera. Llei de la reciprocitat)
14
6
1.2
2 Llei de Reciprocitat. (Diafragmació-obturació) Obturació i moviment
12
5
1.3
3 Llei de Reciprocitat. (Diafragmació-obturació)  Profunditat de camp i enfocament selectiu
9+(3)
5
1.4
4 Fotometria. Compensació de l'exposició
3

1.5
5 Distància focal i escala del pla
9
5
1.6
6 Temperatura de color
13
5
Activitats d’avaluació i recuperació / Ponderació
EXAMEN (PROVA ESCRITA)







C) Sortides previstes: cap

Nº UP
Títol
Lloc
Quadrimestre

CFGS:
Nº 7
Nom del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS 9
Hores: 235
Lectives: 148’5
No presencials: 86’5
Nº 3
Títol UNITAT FORMATIVA: Processament fotogràfic i flux de treball l
Curs 1ER
ECTS 3
Hores: 75
Lectives: 43
No presencials: 32


UNITATS DE PROGRAMACIÓ
Hores
Curs
Quadrimestre
*Espais
*Recursos
Lectives
No presencials
1
Processament fotogràfic i flux de treball l
75
1er
2on
43
32











*Indicar si/no


Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
UP número
Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
1
Aula amb ordinadors (per alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum natural i contínua

Descripció dels requeriments específics de recursos
UP número
Descripció dels requeriments específics de recursos
1
Aula amb ordinadors (per alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum natural i contínua amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.




b) Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació

CFGS FOTOGRAFIA
Nº 7
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS: 9
Nº 3
Unitat Formativa Processament fotogràfic i flux de treball l
Curs: 1er
ECTS: 3 (adapt. de 2)
Nº 1
UNITAT DE PROGRAMACIÓ: Processament fotogràfic i flux de treball l
Hores totals: 75 h (adapt. Curr. De 34h)
Lectives: 43
No presencials: 32
Objectius específics / didàctics.
Resultats d’aprenentatge  / criteris d’avaluació

Detallar el procediment que s’ha d’emprar per al tractament d’una imatge
-Enumerar i diferenciar les característiques i propietats de diferents tipus d’emulsions, materials fotosensibles fotoquímics i digitals.
- Identificar el suport emprat en una fotografia de procés fotoquímic i de procés  digital.
- Emprar adequadament els diferents formats d’arxiu digital.
-Relacionar diferents tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions, cobertura, qualitat i cost.
-Comprendre i descriure els trets característics d’una imatge fotogràfica concreta per realitzar fotomuntatges coherents amb la presa fotogràfica (òptica, qualitat i direcció de la llum, enfocament, profunditat de camp)
-Conèixer els ajustaments d’imatge i altres eines d’edició pròpies de Photoshop.
Discerneix les tecnologies aplicades a la reproducció i impressió de la imatge fotogràfica i utilitza els equips fotogràfics per a l'edició de la imatge.
Processa imatges mitjançant diferents tècniques i desenvolupa procediments operatius de control tècnic.

Domina la terminologia especifica del medi

Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un determinat format de pel·lícula i/o sensor digital
Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un determinat sistema d’impressió
Identifica el suport emprat en una fotografia
Interpreta adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats a la tecnologia fotogràfica.
Enumera les característiques i propietats de diferents tipus d’Impressió
Enumera les característiques i propietats de diferents tipus d’emulsions, sensors, escàners etc.
Processa correctament imatges mitjançant diferents tècniques i realitza l'adequat tractament del B / N i el color.
Detalla el procediment que s’ha d’emprar per al tractament d’una imatge.
Domina les tècniques de processament de la imatge fotogràfica i les seves fases.
Resol exercicis pràctics de fotografia fotoquímica i digital realitzant correctament tot el procés fins a la materialització d'imatges de la qualitat tècnica exigible a nivell professional.
Du a terme adequadament el control de qualitat de la reproducció de la imatge i del color.
Fa propostes imaginatives de manipulació d’una imatge fotográfica
Presenta i emmarca adequadament imatges fotogràfiques

Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.

Continguts contextualitzats en la unitat.

Capacitats / competències.


El processat fotogràfic fotoquímic i digital. Tècniques i equips. Retoc i manipulació. Gestió i tractaments especials de B/N i color.
La materialització de la imatge fotogràfica, la seva reproducció i edició. Tecnologies de reproducció i impressió. Sistemes Computer to Print, Computer to Plate, Computer to Film.
Condicionaments tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents gèneres.

Tranversals de nivell 

·       Resolució de problemes: disposició i habilitat d’analitzar la informació necessària per avaluar i donar resposta a situacions previstes i no previstes, mitjançant la recerca de solucions fonamentades, creatives i innovadores dins d’un camp d’estudi o professional, mitjançant l'organització i/o aplicació d'una estratègia o seqüència operativa - identificació del problema, diagnòstic, formulació de solucions i avaluació - definida o no per trobar la solució que respongui de la millor forma possible al problema.

·       Treball de forma autònoma: disposició i habilitat per resoldre problemes de manera individual tot prenent decisions amb propostes pròpies i innovadores, cercant l’assessorament d’experts en certes etapes o tasques concretes, si es considera necessari.

·       Treball en equip: disposició i habilitat per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant part d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a fer-ho individualment o competitivament.

·        

Organització del treball: disposició i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i els recursos humans, distribuir les funcions entre els integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.

·       Competència comunicativa: capacitat de comunicar els seus coneixements, idees, habilitats i activitats en contextos professionals als seus iguals, supervisors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
·       Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge necessàries per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa per innovar en la seva aplicació i progressar en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el pensament estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient d'un conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar la informació en coneixement propi.
Generals de família professional
Elaborar obra original de fotografia a partir d'un encàrrec professional determinat o d'un projecte propi.
Definir les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo.
Organitzar i desenvolupar les diferents fases del projecte i els controls de qualitat corresponents per garantir un producte fotogràfic concorde als paràmetres professionals exigibles.
Específiques  de cicle formatiu
Concretar les característiques temàtiques, estilístiques i comunicatives d'un encàrrec fotogràfic a partir de les especificacions donades.
Seleccionar i analitzar documents i materials de referència del projecte fotogràfic.
Suggerir idees i proposar diverses solucions fotogràfiques per als treballs assignats.
Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec.
Portar a terme l'encàrrec fotogràfic atenent al posterior mitjà i suport de comunicació i dotar-lo dels recursos gràfics comunicatius més eficients.
Activitats d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
Hores totals: 75
Lectives: 43
No presencials: 32
Nº3.1
1 Edició digital d’imatges. Fotomuntatge.
20 h
12
3.2
Ajustaments i interpretació gràfica d’una imatge (caracterització digital)
23 h
20
Activitats d’avaluació i recuperació / Ponderació
Examen prova escrita (20%) i entregues d’activitats a fi de curs








C) Sortides previstes

Nº UP
Títol
Lloc
Quadrimestre

CFGS: FOTOGRAFIA
Nº 7
Nom del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS 9
Hores: 200 adaptació curricular a 235
Lectives: 148’5
No presencials: 86’5
Nº 5
Títol UNITAT FORMATIVA:
Percepció visual i òptica fotogràfica l
Curs 1er
ECTS 2
Hores: 60
Lectives: 36’5
No presencials: 23’5


UNITATS DE PROGRAMACIÓ
Hores
Curs
Quadrimestre
*Espais
*Recursos
Lectives
No presencials
1
Percepció visual i òptica fotogràfica l.
60
1er
2on













*Indicar si/no


Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
UP número
Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
1
Aula amb ordinadors (per alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum natural i contínua amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
Recomanable accés a espais exteriors i jardins del centre per a preses a l’aire lliure amb llum natural
Assortiment de flaixos portàtils compatibles amb les DSLR utilitzades

Descripció dels requeriments específics de recursos
UP número
Descripció dels requeriments específics de recursos
1
Aula amb ordinadors (per alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum natural i contínua amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
Recomanable accés a espais exteriors i jardins del centre per a preses a l’aire lliure amb llum natural
Assortiment de flaixos portàtils compatibles amb les DSLR utilitzades




b) Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació

CFGS FOTOGRAFIA
Nº 7
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS:  9
Nº 5
Unitat Formativa Percepció visual i Òptica Fotogràfica l
Curs: 1er
ECTS: 2
Nº 1
UNITAT DE PROGRAMACIÓ: Percepció visual i Òptica Fotogràfica l. Flaix Portàtil: Aplicacions
Hores totals: 60 (adaptació curricular)
Lectives: 36’5
No presencials: 23’5
Objectius específics / didàctics.
Resultats d’aprenentatge  / criteris d’avaluació
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia
Comprèn les diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge
Estableix els fenòmens físic-químics que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges.
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.
Comprèn les diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge
Estableix els fenòmens físic-químics que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges.
Comprèn el maneig de les càmeres i els equips fotogràfics.


Analtza la base científica i tecnològica de la fotografia.

Estudia el fet fotogràfic des d’aspectes científics i mecànics

Té una idea completa i identifica les especificacions i característiques tècniques dels materials i equips fotogràfics

Continguts contextualitzats en la unitat.

Capacitats / competències.

Principis físics. La llum i l'òptica.

Lleis que intervenen directament en el fet fotogràfic.

Les càmeres i equips fotogràfics:
 Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques, utilització i manteniment.

Tranversals de nivell 
·       Treball en equip: disposició i habilitat per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant part d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a fer-ho individualment o competitivament.

·       Organització del treball: disposició i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i els recursos humans, distribuir les

funcions entre els integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
·       Competència comunicativa: capacitat de comunicar els seus coneixements, idees, habilitats i activitats en contextos professionals als seus iguals, supervisors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
Generals de família professional

Atendre adequadament les especificacions d'un encàrrec donat proposant solucions diverses de fotografia, orientades a formats i mitjans tècnics diferents.

Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.

Seleccionar i utilitzar les tècniques i els recursos o estils artístics més adients per donar solució fotogràfica als objectius comunicatius i expressius, formals, funcionals i tècnics d’un problema comunicatiu de l'encàrrec de projecte.

Utilitzar i dominar els formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
Específiques  de cicle formatiu

Suggerir idees i proposar diverses solucions fotogràfiques per als treballs assignats.
Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec.

Activitats d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
Hores totals: 60
Lectives: 36’5
No presencials: 23’5
Nº



5.1.1
Funcionament del flaix de reportatge
19
10
5..1.2
Fotografia amb flaix de reportatge
17’5
13’5
Activitats d’avaluació i recuperació / Ponderació
Prova escrita.(20%)
La prova escrita suposarà una primera nota referencial que farà mitja amb la nota obtinguda com a resultat de les preses fotogràfiques i l’adeqüació d’aquestes als objectius de l’exercici.
És obligada la seva recuperació i l’entrega de les activitats no presentades abns del termini marcat per a l’avaluació final








C) Sortides previstes: cap

Nº UP
Títol
Lloc
Quadrimestre
5.1
Funcionament del flaix de reportatge
Espai urbà obert a convenir (preferentment parc tipus Montjuïc, teatre grec, amb zones d’ombra i llum) Sortida en grup
2on
5.2
Fotografia amb flaix de reportatge
Espai urbà preferentment tancat a escollir pels alumnes individualment o en grups de treball no superiors a tres alumnes on es celebri un event.
2on

No hay comentarios: