3.-
UNITATS DE PROGRAMACIÓ: PROGRAMACIÓ DE LES UP (UNITATS DE PROGRAMACIÓ)
a) Conjunt d’unitats de programació: durada i seqüència d’impartició,
b) Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació,
c) Sortides previstes.
3.-
UNITATS FORMATIVES: PROGRAMACIÓ DE LES UP (UNITATS DE PROGRAMACIÓ)
a) Conjunt d’unitats de programació: durada i seqüència d’impartició
CFGS:
|
|||||||||||
Nº
|
Nom del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS 9
|
Hores: 235
|
||||||||
Lectives: 148’5
|
No presencials: 86’5
|
||||||||||
Nº 1
|
Títol UNITAT FORMATIVA: Captació de la Imatge Fotogràfica i
Fotometria l
|
Curs: 1
|
ECTS 4
|
Hores: 100
|
|||||||
Lectives: 69
|
No presencials: 31
|
||||||||||
Nº
|
UNITATS DE
PROGRAMACIÓ
|
Hores
|
Curs
|
Quadrimestre
|
*Espais
|
*Recursos
|
|||||
Lectives
|
No presencials
|
||||||||||
1
|
Captació de la imatge fotogràfica (fotometría) I
|
100
|
1er
|
1er
|
Sí
|
sí
|
|||||
69
|
31
|
||||||||||
*Indicar
si/no
Descripció dels
requeriments específics d’espais/d’equipaments
UP
número
|
Descripció dels requeriments específics
d’espais/d’equipaments
|
1
|
Aula
amb ordinador i projector amb pantalla
|
1
|
Plató
fotogràfic de llum natural i fonts de llum contínua, lluminàries, fons i
taules de bodegó
|
1
|
Accés
a jardins exteriors per a preses fotogràfiques amb llum natural
|
Descripció dels requeriments
específics de recursos
UP
número
|
Descripció dels requeriments específics
de recursos
|
1
|
Trípodes
i càmeres per als alumnes que no en disposin
|
1
|
Ordinadors
per als alumnes que no en disposin
|
1
|
Càmeres
DSLR per als alumnes que no en disposin
|
1
|
fonts
de llum contínua, lluminàries, fons i taules de bodegó
|
b)
Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats
d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació
CFGS FOTOGRAFIA
|
||||
Nº 7
|
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS: 9
|
||
Nº 1
|
Unitat Formativa Captació de la
Imatge Fotogràfica i Fotometria l
|
Curs: 1ER
|
ECTS: 4
|
|
Nº 1
|
UNITAT DE PROGRAMACIÓ: Captació de la
Imatge Fotogràfica i Fotometria l
|
Hores totals: 100
|
||
Lectives: 69
|
No presencials: 31
|
|||
Objectius específics / didàctics.
|
Resultats d’aprenentatge / criteris d’avaluació
|
|||
2.
Dominar els processos bàsics de la realització fotogràfica, en els seus
aspectes teòrics
i pràctics, per utilitzar les diferents tècniques i estils fotogràfics en els
àmbits apropiats.
3.
Resoldre tant els problemes d’execució a nivell expressiu, formal, funcional
i tècnic com els d’organització, gestió i control que es puguin presentar en
el procés de disseny i realització de la proposta fotogràfica.
12.
Buscar, seleccionar i utilitzar fonts d'informació i formació contínua relacionades
amb l'exercici professional.
|
Té una idea completa i identifica les
especificacions i característiques tècniques dels materials i equips
fotogràfics.
Manipula i utilitza equips fotogràfics per a la
realització de la presa de la imatge i desenvolupa procediments operatius de
control tècnic
Domina la terminologia especifica del medi
Comprèn el maneig de les càmeres i els equips
fotogràfics.
Relaciona diferents tipus de captació i registre
d’imatges amb les seves aplicacions, cobertura, qualitat i cost.
Compren i utilitza adequadament la terminologia i
els conceptes tècnics de la fotografia.
|
Continguts contextualitzats en la unitat. |
Capacitats / competències. |
El control tècnic en
la presa.
Condicionaments
tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents
gèneres
Les càmeres i equips
fotogràfics. Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques, utilització i
manteniment.
Condicionaments tècnics, artístics i
comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents gèneres.
Sistemes,
equips i tècniques d'il·luminació.
Fotometria.
|
Tranversals
de
nivell
·
Autonomia: capacitat per l’autoconeixement i
el control de les seves emocions amb comprensió crítica per a la integració i
transferència de sabers, aplicar i integrar els coneixements artístics i
tecnològics en la definició i desenvolupament de procediments de treball,
fixant-se metes i elements de motivació i ajuda per aconseguir l'èxit,
buscant solucions a problemes basant- se en els propis recursos.
·
Treball en equip: disposició i habilitat
per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant
part d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a
fer-ho individualment o competitivament.
·
Organització del
treball: disposició
i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i
els recursos humans, distribuir les
funcions entre els
integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a
desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
· Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge
necessàries per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa
per innovar en la seva aplicació i
progressar en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el
pensament estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient
d'un conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar
la informació en coneixement propi.
|
|||
Generals
de família professional
Definir les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo. |
||||
Específiques
de cicle formatiu
Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i
tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Utilitzar i dominar els
formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els
aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del
material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
Coordinar el treball que es derivi o generi a
partir del desenvolupament del
projecte de fotografia.
|
||||
Activitats d’ensenyament aprenentatge.
Títol i hores
|
Hores totals: 100
|
|||
Lectives: 69
|
No presencials: 31
|
|||
Activitats d’avaluació i recuperació /
Ponderació
|
||||
EXAMEN (PROVA ESCRITA)
|
||||
C) Sortides previstes: cap
Nº UP
|
Títol
|
Lloc
|
Quadrimestre
|
CFGS:
|
||||||||||
Nº 7
|
Nom del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS 9
|
Hores: 235
|
|||||||
Lectives: 148’5
|
No presencials: 86’5
|
|||||||||
Nº 3
|
Títol UNITAT FORMATIVA: Processament
fotogràfic i flux de treball l
|
Curs 1ER
|
ECTS
3
|
Hores: 75
|
||||||
Lectives: 43
|
No presencials: 32
|
|||||||||
Nº
|
UNITATS DE
PROGRAMACIÓ
|
Hores
|
Curs
|
Quadrimestre
|
*Espais
|
*Recursos
|
||||
Lectives
|
No presencials
|
|||||||||
1
|
Processament fotogràfic i flux
de treball l
|
75
|
1er
|
2on
|
sí
|
sí
|
||||
43
|
32
|
|||||||||
*Indicar
si/no
Descripció dels
requeriments específics d’espais/d’equipaments
UP
número
|
Descripció dels requeriments específics
d’espais/d’equipaments
|
1
|
Aula amb ordinadors (per alumnes que
no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a
espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum natural i contínua
|
Descripció dels
requeriments específics de recursos
UP
número
|
Descripció dels requeriments específics
de recursos
|
1
|
Aula amb ordinadors (per alumnes que
no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a
espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum natural i contínua amb
lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres
cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
|
b)
Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats
d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació
CFGS
FOTOGRAFIA
|
|||||
Nº 7
|
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS: 9
|
|||
Nº 3
|
Unitat Formativa Processament fotogràfic i flux de treball l
|
Curs: 1er
|
ECTS: 3
(adapt. de 2)
|
||
Nº 1
|
UNITAT DE PROGRAMACIÓ: Processament fotogràfic i flux de treball l
|
Hores totals: 75 h (adapt. Curr. De
34h)
|
|||
Lectives: 43
|
No presencials: 32
|
||||
Objectius específics / didàctics.
|
Resultats
d’aprenentatge / criteris d’avaluació
|
||||
Detallar
el procediment que s’ha d’emprar per al tractament d’una imatge
-Enumerar
i diferenciar les característiques i propietats de diferents tipus
d’emulsions, materials fotosensibles fotoquímics i digitals.
-
Identificar el suport emprat en una fotografia de procés fotoquímic i de
procés digital.
-
Emprar adequadament els diferents formats d’arxiu digital.
-Relacionar
diferents tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions,
cobertura, qualitat i cost.
-Comprendre
i descriure els trets característics d’una imatge fotogràfica concreta per
realitzar fotomuntatges coherents amb la presa fotogràfica (òptica, qualitat
i direcció de la llum, enfocament, profunditat de camp)
-Conèixer els ajustaments
d’imatge i altres eines d’edició pròpies de Photoshop.
|
Discerneix les tecnologies aplicades a la reproducció i
impressió de la imatge fotogràfica i utilitza els equips fotogràfics per a
l'edició de la imatge.
Processa imatges mitjançant diferents tècniques i
desenvolupa procediments operatius de control tècnic.
Domina la terminologia especifica del medi
Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un
determinat format de pel·lícula i/o sensor digital
Distingeix les prestacions
tècniques que caracteritzen un determinat sistema d’impressió
Identifica el suport emprat en una fotografia
Interpreta adequadament símbols, imatges i
representacions utilitzats a la tecnologia fotogràfica.
Enumera les característiques i propietats de diferents
tipus d’Impressió
Enumera les característiques i propietats de diferents
tipus d’emulsions, sensors, escàners etc.
Processa correctament imatges mitjançant diferents
tècniques i realitza l'adequat tractament del B / N i el color.
Detalla el procediment que s’ha d’emprar per al
tractament d’una imatge.
Domina les tècniques de processament de la imatge
fotogràfica i les seves fases.
Resol exercicis pràctics de
fotografia fotoquímica i digital realitzant correctament tot el procés fins a
la materialització d'imatges de la qualitat tècnica exigible a nivell
professional.
Du a terme adequadament el control de qualitat de la
reproducció de la imatge i del color.
Fa propostes imaginatives de manipulació d’una imatge fotográfica
Presenta i emmarca adequadament imatges fotogràfiques
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els
conceptes tècnics de la fotografia.
|
||||
Continguts contextualitzats en la unitat. |
Capacitats / competències. |
||||
El
processat fotogràfic fotoquímic i digital. Tècniques i equips. Retoc i
manipulació. Gestió i tractaments especials de B/N i color.
La materialització de la imatge fotogràfica,
la seva reproducció i edició. Tecnologies de reproducció i impressió.
Sistemes Computer to Print, Computer to Plate, Computer to Film.
Condicionaments
tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents
gèneres.
|
Tranversals
de
nivell
·
Resolució de problemes: disposició i habilitat
d’analitzar la informació necessària per avaluar i donar resposta a situacions
previstes i no previstes, mitjançant la recerca de solucions fonamentades,
creatives i innovadores dins d’un
camp d’estudi o professional, mitjançant l'organització i/o aplicació d'una
estratègia o seqüència operativa - identificació del problema, diagnòstic,
formulació de solucions i avaluació - definida o no per trobar la solució que
respongui de la millor forma possible al problema.
·
Treball de forma
autònoma: disposició
i habilitat per resoldre problemes de manera individual tot prenent decisions
amb propostes pròpies i innovadores, cercant l’assessorament d’experts en
certes etapes o tasques concretes, si es considera necessari.
·
Treball en equip: disposició i habilitat
per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant part
d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a
fer-ho individualment o competitivament.
·
Organització del treball: disposició i habilitat per crear
les condicions adequades d'utilització dels materials i els recursos humans, distribuir les funcions entre els integrants d’un grup, definir els
procediments i coordinar les accions per a desenvolupar les tasques amb el
màxim d'eficiència.
· Competència comunicativa: capacitat de
comunicar els seus coneixements, idees, habilitats i activitats en contextos
professionals als seus iguals, supervisors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
· Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge
necessàries per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa
per innovar en la seva aplicació i
progressar en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el
pensament estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient
d'un conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar
la informació en coneixement propi.
|
||||
Generals
de família
professional
Elaborar obra original de
fotografia a partir d'un encàrrec professional determinat o d'un projecte
propi.
Definir les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo. Organitzar i desenvolupar les diferents fases del projecte i els controls de qualitat corresponents per garantir un producte fotogràfic concorde als paràmetres professionals exigibles. |
|||||
Específiques
de cicle formatiu
Concretar les característiques
temàtiques, estilístiques i comunicatives d'un encàrrec fotogràfic a partir
de les especificacions donades.
Seleccionar i analitzar documents i materials de referència del projecte fotogràfic. Suggerir idees i proposar diverses solucions fotogràfiques per als treballs assignats. Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec. Portar a terme l'encàrrec fotogràfic atenent al posterior mitjà i suport de comunicació i dotar-lo dels recursos gràfics comunicatius més eficients. |
|||||
Activitats d’ensenyament aprenentatge.
Títol i hores
|
Hores totals: 75
|
||||
Lectives: 43
|
No presencials: 32
|
||||
Activitats d’avaluació i recuperació /
Ponderació
|
|||||
Examen prova escrita (20%) i
entregues d’activitats a fi de curs
|
|||||
C) Sortides previstes
Nº UP
|
Títol
|
Lloc
|
Quadrimestre
|
CFGS: FOTOGRAFIA
|
||||||||||
Nº 7
|
Nom del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS 9
|
Hores: 200 adaptació curricular a 235
|
|||||||
Lectives: 148’5
|
No presencials: 86’5
|
|||||||||
Nº 5
|
Títol UNITAT FORMATIVA:
Percepció visual i òptica fotogràfica l
|
Curs 1er
|
ECTS 2
|
Hores: 60
|
||||||
Lectives: 36’5
|
No presencials: 23’5
|
|||||||||
Nº
|
UNITATS DE
PROGRAMACIÓ
|
Hores
|
Curs
|
Quadrimestre
|
*Espais
|
*Recursos
|
||||
Lectives
|
No presencials
|
|||||||||
1
|
Percepció visual i òptica fotogràfica l.
|
60
|
1er
|
2on
|
Sí
|
sí
|
||||
*Indicar si/no
Descripció dels
requeriments específics d’espais/d’equipaments
UP
número
|
Descripció dels requeriments específics
d’espais/d’equipaments
|
1
|
Aula amb ordinadors (per alumnes que
no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a
espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum natural i contínua amb
lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres
cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
Recomanable accés a espais exteriors i
jardins del centre per a preses a l’aire lliure amb llum natural
Assortiment de flaixos portàtils
compatibles amb les DSLR utilitzades
|
Descripció dels
requeriments específics de recursos
UP
número
|
Descripció dels requeriments específics
de recursos
|
1
|
Aula amb ordinadors (per alumnes que
no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a
espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum natural i contínua amb
lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres
cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
Recomanable accés a espais exteriors i
jardins del centre per a preses a l’aire lliure amb llum natural
Assortiment de flaixos portàtils
compatibles amb les DSLR utilitzades
|
b)
Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats
d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació
CFGS
FOTOGRAFIA
|
|||||
Nº 7
|
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS:
9
|
|||
Nº 5
|
Unitat Formativa Percepció visual i Òptica Fotogràfica l
|
Curs: 1er
|
ECTS: 2
|
||
Nº 1
|
UNITAT DE PROGRAMACIÓ: Percepció visual i Òptica Fotogràfica l. Flaix Portàtil:
Aplicacions
|
Hores totals: 60 (adaptació curricular)
|
|||
Lectives: 36’5
|
No presencials: 23’5
|
||||
Objectius específics / didàctics.
|
Resultats
d’aprenentatge / criteris d’avaluació
|
||||
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics
de la fotografia
Comprèn les diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de
la imatge
Estableix els fenòmens físic-químics
que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges.
Comprèn i utilitza adequadament la
terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.
Comprèn les
diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge
Estableix els
fenòmens físic-químics que intervenen en un sistema de captació i registre
d’imatges.
Comprèn el maneig de les càmeres i
els equips fotogràfics.
|
Analtza la base científica i tecnològica de la
fotografia.
Estudia el fet fotogràfic des d’aspectes
científics i mecànics
Té una idea completa i identifica les
especificacions i característiques tècniques dels materials i equips
fotogràfics
|
||||
Continguts contextualitzats en la unitat. |
Capacitats / competències. |
||||
Principis
físics. La llum i l'òptica.
Lleis
que intervenen directament en el fet fotogràfic.
Les
càmeres i equips fotogràfics:
Tipus i aplicacions. Especificacions
tècniques, utilització i manteniment.
|
Tranversals
de
nivell
·
Treball en equip: disposició i habilitat per
col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant part
d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a
fer-ho individualment o competitivament.
·
Organització del
treball: disposició
i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i
els recursos humans, distribuir les
funcions entre els
integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a
desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
· Competència comunicativa:
capacitat de comunicar els seus coneixements, idees,
habilitats i activitats en contextos professionals als seus iguals,
supervisors, clients i persones sota la seva
responsabilitat.
|
||||
Generals
de família
professional
Atendre adequadament les especificacions d'un
encàrrec donat proposant solucions diverses de fotografia, orientades a formats
i mitjans tècnics diferents.
Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i
tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Seleccionar i utilitzar les tècniques i
els recursos o estils artístics més adients per donar solució fotogràfica als
objectius comunicatius i expressius, formals, funcionals i tècnics d’un
problema comunicatiu de l'encàrrec de projecte.
Utilitzar i dominar els
formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els
aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material
i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
|
|||||
Específiques
de cicle formatiu
Suggerir idees i proposar diverses solucions fotogràfiques per als treballs assignats. Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec. |
|||||
Activitats d’ensenyament aprenentatge.
Títol i hores
|
Hores totals: 60
|
||||
Lectives: 36’5
|
No presencials: 23’5
|
||||
Activitats d’avaluació i recuperació /
Ponderació
|
|||||
Prova escrita.(20%)
La
prova escrita suposarà una primera nota referencial que farà mitja amb la
nota obtinguda com a resultat de les preses fotogràfiques i l’adeqüació
d’aquestes als objectius de l’exercici.
És
obligada la seva recuperació i l’entrega de les activitats no presentades
abns del termini marcat per a l’avaluació final
|
|||||
C)
Sortides previstes: cap
Nº UP
|
Títol
|
Lloc
|
Quadrimestre
|
5.1
|
Funcionament del flaix de reportatge
|
Espai urbà obert a convenir
(preferentment parc tipus Montjuïc, teatre grec, amb zones d’ombra i llum)
Sortida en grup
|
2on
|
5.2
|
Fotografia amb flaix de reportatge
|
Espai urbà preferentment tancat a
escollir pels alumnes individualment o en grups de treball no superiors a
tres alumnes on es celebri un event.
|
2on
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario