TÈCNICA
FOTOGRÀFICA I (1er Curs) UF 3 Ups i Activitats
CFGS: FOTOGRAFIA
|
||
Mòdul:
TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS
9
|
|
Unitat
formativa:
Nº
/ Títol
3/ Processament fotogràfic i flux de treball l
|
ECTS
3
|
Curs
1er
|
Unitat
de programació:
Nº
/ Títol
3.1 Processament fotogràfic i flux de treball l
|
Hores
75
|
Lectives
43
|
No
presencials 32
|
||
ACTIVITAT D’ENSENYAMENT – APRENENTATGE
Nº / Títol
3.1.1 Edició
digital d’imatges. Fotomuntatge.
|
Hores 32
|
Lectives 20
|
No presencials 12
|
||
Professorat: Mestre de Taller
de Fotografia i Processos de Reproducció (808) Manuel A. Fdez. Alborés
|
||
Objectius
-
Detallar el procediment que s’ha d’emprar per al tractament d’una imatge
-
Enumerar i diferenciar les característiques i propietats de diferents tipus
d’emulsions, materials fotosensibles fotoquímics i digitals.
-
Identificar el suport emprat en una fotografia de procés fotoquímic i de
procés digital.
-
Emprar adequadament els diferents formats d’arxiu digital.
-Relacionar
diferents tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions,
cobertura, qualitat i cost.
-Comprendre
i descriure els trets característics d’una imatge fotogràfica concreta per
realitzar fotomuntatges coherents amb la presa fotogràfica (òptica, qualitat
i direcció de la llum, enfocament, profunditat de camp)
-Conèixer
els ajustaments d’imatge i altres eines d’edició pròpies de Photoshop.
Elaborar obra
original de fotografia a partir d'un encàrrec professional determinat o d'un
projecte propi.
Definir les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo. Seleccionar i analitzar documents i materials de referència del projecte fotogràfic. Suggerir idees i proposar diverses solucions fotogràfiques per als treballs assignats. Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec. Portar a terme l'encàrrec fotogràfic atenent al posterior mitjà i suport de comunicació i dotar-lo dels recursos gràfics comunicatius més eficients
Treball de forma autònoma: disposició i habilitat per resoldre problemes de
manera individual tot prenent decisions amb propostes pròpies i innovadores,
cercant l’assessorament d’experts en certes etapes o tasques concretes, si es
considera necessari
Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge necessàries
per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa per innovar en la seva aplicació i progressar
en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el pensament
estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient d'un
conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar la
informació en coneixement propi
Resolució de problemes: disposició i habilitat d’analitzar la informació
necessària per avaluar i donar resposta a situacions previstes i no
previstes, mitjançant la recerca de solucions fonamentades, creatives i
innovadores dins d’un camp
d’estudi o professional, mitjançant l'organització i/o aplicació d'una
estratègia o seqüència operativa - identificació del problema, diagnòstic,
formulació de solucions i avaluació - definida o no per trobar la solució que
respongui de la millor forma possible al problema
Autonomia:
capacitat per l’autoconeixement i el control de les seves
emocions amb comprensió crítica per a la integració i transferència de
sabers, aplicar i integrar els coneixements artístics i tecnològics en la
definició i desenvolupament de procediments de treball, fixant-se metes i
elements de motivació i ajuda per aconseguir l'èxit, buscant solucions a
problemes basant- se en els propis recursos.
|
||
Resultats de l’aprenentatge
Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un
determinat format de pel·lícula i/o sensor digital
Distingeix les prestacions
tècniques que caracteritzen un determinat sistema d’impressió
Identifica el suport emprat en una fotografía
Enumera les característiques i propietats de diferents
tipus d’emulsions, sensors, escàners etc.
Processa correctament imatges mitjançant diferents tècniques
i realitza l'adequat tractament del B / N i el color.
Detalla el procediment que s’ha d’emprar per al
tractament d’una imatge.
Domina les tècniques de processament de la imatge
fotogràfica i les seves fases
Donat un exercici específic de fotografia, identifica les
peculiaritats tècniques i artístiques del gènere al qual pertany, selecciona
l'equip i processament més adequat i ho fa correctament en totes les seves
fases
Fa propostes
imaginatives de manipulació d’una imatge fotogràfica Presenta i emmarca
adequadament imatges fotogràfiques.
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els
conceptes tècnics de la fotografia
|
||
Continguts
El
processat fotogràfic fotoquímic i digital. Tècniques i equips.
Retoc
i manipulació. Gestió i tractaments especials de B/N i color
La materialització de la imatge
fotogràfica, la seva reproducció i edició.
Tecnologies de reproducció i
impressió. Sistemes Computer to Print, Computer to Plate, Computer to Film.
Condicionaments
tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents
gèneres
|
||
Descripció de l’activitat:
-Buscar
o realitzar imatges fotogràfiques susceptibles de ser utilitzades a un
fotomuntatge de caire foto-realista.
-Editar-les
quan convingui per optimitzar la coherència dels seus trets característics
(resolució, escala dels subjectes de la imatge, direcció i qualitat de la
il·luminació, equilibri de color, enfocament i profunditat de camp,
perspectiva, moviment aparent…)
-Realitzar
un mínim de tres fotomuntatges partint de tres fotografies de paisatges
naturals o urbans u disposarem elements, figures o objectes que s’hi integrin
de forma fotogràficament coherent.
-Guardar
el fotomuntatge en el seu format original (PSD) per a la seva entrega i
depositar a la carpeta d’entrega digital de treballs (intranet de l’escola)
els JPGs corresponents en formats finals no superiors a 720 x 576 pícsels per
a la seva visualització en pantalla o per a la seva inclusió en un PDF
explicatiu del procés i dels ajustaments fets. Cal sempre mostrar les
fotografies originals emprades per a la realització del fotomuntatge.
-Redactar
un breu memòria escrita incloent-hi imatges de les etapes significatives del
treball i depositar-la en format PDF a la carpeta d’entregues corresponent
Els treballs
es lliuraran abans de la data de fi de la UF com a màxim i preferentment
abans de la data d’inici de la següent activitat. En cas de no fer-ho, es
presentaran abans de la data de tancament de l’avaluació final.
|
||
Metodologies emprades (treball dirigit, seminari,
treball en grup, tutoria, ...)
--Explicació
teòrica dels continguts de l’activitat. (3h)
-Prova
escrita dels continguts de la UP
observats a les activitats i exposats a l’explicació teòrica. (1’5h)
-Projecció
d’exemples seleccionats pel professor al blog de seguiment de continguts de
la classe.
-Observació
dels trets de la imatge que potencien la sensació òptica de nitidesa
(contrast dels valors tonals que constitueixen la textura d’una superfície) i
resolució mitjançant explicacions del comportament de les eines i màscares
d’enfocament als programes d’edició digital d’imatges com ara Photoshop.
-Realització
de fotomuntatges digitals que no mostrin incoherències impossibles a una
presa fotogràfica única. (3h)
-Entrega
i observació col·lectiva del treball. (1’5h)
-Buscar
o realitzar imatges fotogràfiques susceptibles de ser utilitzades a un
fotomuntatge de caire fotorrealista.
-Editar-les
quan convingui per optimitzar la coherència dels seus trets característics
(resolució, escala dels subjectes de la imatge, direcció i qualitat de la
il·luminació, equilibri de color, enfocament i profunditat de camp,
perspectiva, moviment aparent…) (1’5h)
-Editar-les
quan convingui per optimitzar la coherència dels seus trets característics
(resolució, escala dels subjectes de la imatge, direcció i qualitat de la
il·luminació, equilibri de color, enfocament i profunditat de camp,
perspectiva, moviment aparent…)
-Realitzar
un mínim de tres fotomuntatges partint de tres fotografies de paisatges
naturals o urbans u disposarem elements, figures o objectes que s’hi integrin
de forma fotogràficament coherent.
-Guardar
el fotomuntatge en el seu format original (PSD) per a la seva entrega i
depositar a la carpeta d’entrega digital de treballs (intranet de l’escola)
el JPGs corresponents en formats finals no superiors a 720 x 576 pícsels per
a la seva visualització en pantalla.
-Redactar
un breu memòria escrita incloent-hi imatges de les etapes significatives del
treball i depositar-la en format PDF a la carpeta d’entregues corresponent.
|
||
Recursos i materials
específics:
Blog
de la classe administrat pel professor amb recull d’informació, links d’interès,
programació del curs i exemples de treballs d’anteriors cursos, amés de links
a llocs d’autors, temes, galeries d’imatges, vídeos documentals i temes on
line d’interès per a l’alumne.
-Intranet
del centre amb espais específics per a l’entrega de treballs i seguiment dels
continguts i activitats del curs
-Aula
amb un ordinador per alumne (desitjable), a més de projector, pissarra i
pantalla de projecció.
-Càmeres
fotogràfiques DSLR per a alumnes que eventualment no en disposen.
-Photoshop
CS o superior.
-Laboratori
de revelat fotoquímic.
-Laboratori
de revelat digital i impressió
-Pel·lícula
negativa i paper fotogràfic per a alumnes que no en disposin
|
||
Bibliografia / Webgrafia:
Castelo
Sardina, Luis; Munárriz Ortiz, Jaime; Perea González, Joaquín: “La imagen
Fotográfica”, Ed. Akal, Madrid 2007
Calbet
Carrillo, Javier; Castelo Sardina, Luis: “Aprender a fotografiar”, Ompress
Imagen, Madrid 2018
Dilg,
Brian: “50 Conceptos de Fotografía. Tecnología y Técnicas”, Ed. Blume,
Barcelona 2017
Mellado,
José María: “Fotografía de Alta Calidad. Los Fundamentos de la Fotografía”,
PhotoClub/Anaya, Madrid 2017
-ERIC , RALPH Manual de fotografia
Jacobson.. Ed. Omega S.A.
-FONTCUBERTA, JOAN El artista y la Fotografía..
Ed. Actar. Barcelona, 2000.
-HEDGECOE,
JOHN, El nuevo libro de la fotografia,
Ed. Blume, Barcelona, 1995.
-HEDGECOE, JOHN Manual de técnica fotografica.. Ed. Blume. Madrid 1982.
-Laguillo,
Manolo: “El
sistema de zonas”, Kodak/Photovision
-LANGFORD, MICHAEL Tratado de
fotografia.. Ed. Omega, Madrid 1997.
-LANGFORD , MICHAEL Fotografia básica. Ed. Omega,
Barcelona 2003.
-LANGFORD , MICHAEL La fotografia paso apaso. Un curso
completo.. Ed. Hermman Blume. Madrid 2001.
-Langford,
M.: “La
fotografía paso a paso”, Herman Blume, Barcelona 1986
-VVAA.: “Manual completo de
fotografía”, Celeste, Madrid, 1998
|
||
Avaluació:· Ponderació
La prova escrita constituirà
un 15% de la nota final obtinguda a partir dels exercicis pràctics.
· Instruments per l’avaluació (proves, treballs, presentació oral, ...)
Criteris d’avaluació
específics
-Adaptació
al plantejament de la proposta.
-Asimilació
dels coneixements relacionats amb els continguts desenvolupats.
-Grau
de control dels factors que hi intervenen en la presa fotogràfica (càlcul de
l’exposició, diafragmació, obturació, enfocament, profunditat de camp,
perspectiva, aplicació de la reciprocitat, composició i enquadrament,
descripció de la il·luminació (temperatura de color, qualitat, direcció i
intensitat) i color (contrast i to), volum i textura, distància focal,
l’enfocament selectiu, contrast, contorn i ombra, format, punt de vista…).
-Es
valorarà que els motius i elements triats siguin els adequats per interpretar
el fotomuntatge com a una presa fotogràfica única i tècnicament coherent i
possible.
-Es
valorarà l’expressivitat i originalitat de la proposta.
Criteris d’avaluació
-Resultats
de la prova escrita.
-Presentació
en els terminis fixats.
-Utilització
de la terminologia adient en les intervencions orals.
-Nivell
d’autoexigència en el compliment de les normes de seguretat a l’aula i al
plató de llum natural o artificial.
-Organització
del material realitzat.
-
Actitud a classe (assistència, puntualitat, motivació, interés).
-Es
valorarà la participació activa en les explicacions teòriques fomentant el
debat
· Recuperació
Repetició
de la prova escrita. Els treballs no entregats a les dates indicades abans
del tancament de la UF es podran entregar abans de l’avaluació final.
|
CFGS: FOTOGRAFIA
|
||
Mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS
9
|
|
Unitat
formativa:
Nº
/ Títol 3/ Processament fotogràfic i flux de treball l
|
ECTS
3
|
Curs
1er
|
Unitat
de programació:
Nº
/ Títol 3.1 Processament fotogràfic i flux de treball l
|
Hores
75
|
Lectives
43
|
No
presencials 32
|
||
ACTIVITAT D’ENSENYAMENT – APRENENTATGE
Nº / Títol
3.1.2 Ajustaments i interpretació
gràfica d’una imatge (caracterització digital)
|
Hores 53
|
Lectives 23
|
No presencials 20
|
||
Professorat: Mestre de Taller de Fotografia i Processos
de Reproducció (808) Manuel A. Fdez. Alborés
|
||
Objectius
Detallar
el procediment que s’ha d’emprar per al tractament d’una imatge
-Enumerar
i diferenciar les característiques i propietats de diferents tipus
d’emulsions, materials fotosensibles fotoquímics i digitals.
-
Identificar el suport emprat en una fotografia de procés fotoquímic i de
procés digital.
-
Emprar adequadament els diferents formats d’arxiu digital.
-Relacionar
diferents tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions,
cobertura, qualitat i cost.
-Comprendre
i descriure els trets característics d’una imatge fotogràfica concreta per
realitzar fotomuntatges coherents amb la presa fotogràfica (òptica, qualitat
i direcció de la llum, enfocament, profunditat de camp)
-Conèixer
els ajustaments d’imatge i altres eines d’edició pròpies de Photoshop.
-Conèixer
les particularitats de l’exercici del retrat fotogràfic i les seves diferents
aplicacions als diferents camps de la fotografia.
-Conèixer
i aprofitar els elements anatòmics del rostre, les seves particularitats i la
seva evolució al llarg de la vida de qualsevol persona.
-Emprar
els recursos digitals tipicament emprats per maquillar o embellir (fins i tot envellir) rostres fotografiats.
-Portar
a l’extrem aquests recursos per a una observació més precissa i científica
dels trets modificables i les seves possibilitats expressives i
antropològiques.
·
Autonomia: capacitat per l’autoconeixement i
el control de les seves emocions amb comprensió crítica per a la integració i
transferència de sabers, aplicar i integrar els coneixements artístics i
tecnològics en la definició i desenvolupament de procediments de treball,
fixant-se metes i elements de motivació i ajuda per aconseguir l'èxit,
buscant solucions a problemes basant- se en els propis recursos.
· Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge
necessàries per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa
per innovar en la seva aplicació i
progressar en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el
pensament estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient
d'un conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar
la informació en coneixement propi.
Treball de forma autònoma: disposició i habilitat per resoldre problemes de
manera individual tot prenent decisions amb propostes pròpies i innovadores,
cercant l’assessorament d’experts en certes etapes o tasques concretes, si es
considera necessari
Resolució de problemes: disposició i habilitat d’analitzar la informació
necessària per avaluar i donar resposta a situacions previstes i no
previstes, mitjançant la recerca de solucions fonamentades, creatives i
innovadores dins d’un camp
d’estudi o professional, mitjançant l'organització i/o aplicació d'una
estratègia o seqüència operativa - identificació del problema, diagnòstic,
formulació de solucions i avaluació - definida o no per trobar la solució que
respongui de la millor forma possible al problema
Elaborar obra
original de fotografia a partir d'un encàrrec professional determinat o d'un
projecte propi.
Definir les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo.
|
||
Resultats de l’aprenentatge
Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un
determinat format de pel·lícula i/o sensor digital
Distingeix les prestacions
tècniques que caracteritzen un determinat sistema d’impressió
Identifica el suport emprat en una fotografia
Interpreta adequadament símbols, imatges i
representacions utilitzats la tecnologia fotogràfica.
Enumera les
característiques i propietats de diferents tipus d’Impressió
Enumera les característiques i propietats de diferents
tipus d’emulsions, sensors, escàners etc.
Processa correctament imatges mitjançant diferents
tècniques i realitza l'adequat tractament del B / N i el color.
Detalla el procediment que s’ha d’emprar per al
tractament d’una imatge.
Domina les tècniques de processament de la imatge
fotogràfica i les seves fases.
Du a terme adequadament el control de qualitat de la
reproducció de la imatge i del color.
Fa propostes
imaginatives de manipulació d’una imatge fotogràfica Presenta i emmarca
adequadament imatges fotogràfiques.
Comprèn i utilitza
adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia
|
||
Continguts
El
processat fotogràfic fotoquímic i digital. Tècniques i equips.
Retoc
i manipulació. Gestió i tractaments especials de B/N i color
La materialització de la imatge
fotogràfica, la seva reproducció i edició.
Tecnologies de reproducció i
impressió. Sistemes Computer to Print, Computer to Plate, Computer to Film.
Condicionaments
tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents
gèneres
|
||
Descripció de l’activitat:
-Obsevació
dels trets de la imatge que potencien la sensació òptica de nitidesa
(contrast dels valors tonals que constitueixen la textura d’una superfície) i
resolució mitjançant explicacions del comportament de les eines i màscares
d’enfocament als programes d’edició digital d’imatges com ara Photoshop.
-Observació
i comprensió dels trets característics d’una imatge fotogràfica concreta
(direcció i qualitat de la llum, dominants cromàtiques, nitidesa, resolució, mida…)
per valorar la seva idoneïtat com a part integrant d’un fotomuntatge amb
imatges fotogràfiques de característiques semblants o coherents.
-Explicació
teòrica dels continguts de l’activitat.
-Prova
escrita dels continguts de la UP
observats a les activitats i exposats a l’explicació teòrica.
-Projecció
d’exemples seleccionats pel professor al blog de seguiment de continguts de
la classe.
-Realització
de preses fotogràfiques preveient la seva utilització per a un resultat
concret.
-Edició
digital de les imatges obtingudes.
-Realització
de fotomuntatges digitals que no mostrin incoherències impossibles a una
presa fotogràfica única.
-Entrega
i observació col·lectiva del treball.
-Visionat
d’exemples de la mateixa activitat
-Modificar
la imatge d’un personatge, combinant
fotografies pròpies.
-Realització
d’un auto-retrat fotogràfic per a la seva posterior edició digital.
-Realització
o recerca documental d’un retrat fotogràfic d’una persona gran amb signes de
vellesa a la textura facial i amb una il·luminació el més semblant possible a
l’auto-retrat de referència.
-Edició
digital de l’auto-retrat per donar una aspecte més jove al retratat
mitjançant eines de retoc fotogràfic digital en Photoshop (tampó de clonar,
pinzells de desenfocament, màscares, eines d’edició-transformació-deformació,
filtres –liquat- etc.)
-Edició
digital de l’auto-retrat aprofitant elements del retrat de la persona vella
per “envellir” digitalment el rostre de la imatge original (combinació
d’elements per capes, transparències, ajustaments d’equilibri de color,
tò-saturació, etc.)
-Visionar
i analitzar col·lectivament els resultats, tant a nivell tècnic com
conceptual
Carpeta
d’arxius en JPG de les imatges emprades i PDF explicatiu del procés emprat
amb captures de pantalla del procés i imatges de les seves diferents fases.
Cal conservar el document PSD per cas que el professor el soliciti en
considerar-ho oportú.
El treball
s’ha d’entregar abans de la data de tancament de la UF. Es podrà entregar a
les dates establertes per a les entregues finals de fi de curs abans de la
última avaluació
|
||
Metodologies emprades (treball dirigit, seminari,
treball en grup, tutoria, ...)
-Explicació
teòrica dels continguts de l’activitat.
-Projecció
d’exemples seleccionats pel professor al blog de seguiment de continguts de
la classe.
-Visionat
d’exemples de la mateixa activitat
-Obsevació
dels trets de la imatge que potencien la sensació òptica de nitidesa (contrast
dels valors tonals que constitueixen la textura d’una superfície) i resolució
mitjançant explicacions del comportament de les eines i màscares d’enfocament
als programes d’edició digital d’imatges com ara Photoshop.
-Observació
i comprensió dels trets característics d’una imatge fotogràfica concreta
(direcció i qualitat de la llum, dominants cromàtiques, nitidesa, resolució, mida…)
per valorar la seva idoneïtat com a part integrant d’un fotomuntatge amb
imatges fotogràfiques de característiques semblants o coherents.
-Realització de preses
fotogràfiques preveient la seva utilització per a un resultat concret.
-Visionar i
analitzar col·lectivament els resultats, tant a nivell tècnic com
conceptual.
-Edició
digital de les imatges obtingudes i realització de fotomuntatges digitals que
no mostrin incoherències impossibles a una presa fotogràfica única.
.
-Realització
d’un auto-retrat fotogràfic per a la seva posterior edició digital.
-Realització
o recerca documental d’un retrat fotogràfic d’una persona gran amb signes de
vellesa a la textura facial i amb una il·luminació el més semblant possible a
l’auto-retrat de referència.
-Edició
digital de l’auto-retrat per donar una aspecte més jove al retratat mitjançant
eines de retoc fotogràfic digital en Photoshop (tampó de clonar, pinzells de
desenfocament, màscares, eines d’edició-transformació-deformació, filtres
–liquat- etc.)
-Edició
digital de l’auto-retrat aprofitant elements del retrat de la persona vella
per “envellir” digitalment el rostre de la imatge original (combinació
d’elements per capes, transparències, ajustaments d’equilibri de color,
tó-saturació, etc.)
-Entrega i
observació col·lectiva del treball.
-Modificar
la imatge d’un personatge, combinant
fotografies pròpies
|
||
Recursos i materials
específics:
Blog
de la classe administrat pel professor amb recull d’informació, links
d’interés, programació del curs i exemples de treballs d’anteriors cursos,
amés de links a llocs d’autors, temes, galeries d’imatges, videos documentals
i temes on line d’interés per a l’alumne.
-Intranet
del centre amb espais específics per a l’entrega de treballs i seguiment dels
continguts i activitats del curs
-Aula
amb un ordinador per alumne (desitjable), a més de projector, pissarra i
pantalla de projecció.
-Càmeres
fotogràfiques DSLR per a alumnes que eventualment no en disposen.
-Photoshop
CS o superior.
-Laboratori
de revelat digital i impressió
|
||
Bibliografia / Webgrafia:
Castelo
Sardina, Luis; Munárriz Ortiz, Jaime; Perea González, Joaquín: “La imagen
Fotográfica”, Ed. Akal, Madrid 2007
Calbet
Carrillo, Javier; Castelo Sardina, Luis: “Aprender a fotografiar”, Ompress
Imagen, Madrid 2018
Dilg,
Brian: “50 Conceptos de Fotografía. Tecnología y Técnicas”, Ed. Blume,
Barcelona 2017
Mellado,
José María: “Fotografía de Alta Calidad. Los Fundamentos de la Fotografía”,
PhotoClub/Anaya, Madrid 2017
Webgrafia:
El fotomuntatge com a eina didàctica en fotografia |
||
Avaluació:
-Adaptació
al plantejament de la proposta.
-Assimilació
dels coneixements relacionats amb els continguts desenvolupats.
-Grau
de control dels factors que hi intervenen en la presa fotogràfica: càlcul de
l’exposició, diafragmació, obturació, enfocament, profunditat de camp,
perspectiva, aplicació de la reciprocitat, composició i enquadrament,
descripció de la il·luminació (temperatura de color, qualitat, direcció i
intensitat) i color (contrast i to), volum i textura, distància focal,
l’enfocament selectiu, contrast, contorn i ombra, format, punt de vista…).
-Es
valorarà que els motius i elements triats siguin els adequats per interpretar
el fotomuntatge com a una presa fotogràfica única i tècnicament coherent i
possible.
-Es valorarà l’expressivitat i originalitat de la proposta· Ponderació
La
prova escrita suposarà una primera nota referencial que farà mitja amb la
nota obtinguda com a resultat dels muntatges fotogràfics i l’adequació
d’aquests als objectius de l’exercici
-S’avaluarà la
correcta resolució tècnica.
-El nivell
adquirit en la utilització de Photoshop.
-La
creativitat i l’originalitat en els resultats.
-Expressivitat
del personatge.
-La
presentació en el terminis fixats.
Instruments per l’avaluació (proves, treballs,
presentació oral, ...)-
Resultats
de la prova escrita.
-Presentació
en els terminis fixats.
-Utilització
de la terminologia adient en les intervencions orals.
-Nivell
d’autoexigència en el compliment de les normes de seguretat a l’aula i al
plató de llum natural o artificial.
-Organització
del material realitzat.
Actitud a classe (assistència, puntualitat,
motivació, experimentació, autonomia, interès, participació, respecte i
constància).
-Es
valorarà la participació activa en les explicacions teòriques fomentant el
debat.
· Recuperació
Les
activitats que no hagin estat entregades abans de la data de finalització de
l’activitat no rebran nota superior a l’aprovat, però podran ser entregades
revisades i re-avaluades a la seva entrega final abans de la data de termini
de tancament de curs i avaluació final
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario