TÉCNICA
FOTOGRÀFICA I CFGS FOTOFIA 1er Curs UF 5
CFGS: FOTOGRAFIA
|
||||||||||
Nº 7
|
Nom del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS 9
|
Hores: 200 adaptació curricular a 235
|
|||||||
Lectives: 148’5
|
No presencials: 86’5
|
|||||||||
Nº 5
|
Títol UNITAT FORMATIVA:
Percepció visual i òptica fotogràfica l
|
Curs 1er
|
ECTS 2
|
Hores: 60
|
||||||
Lectives: 36’5
|
No presencials: 23’5
|
|||||||||
Nº
|
UNITATS DE
PROGRAMACIÓ
|
Hores
|
Curs
|
Quadrimestre
|
*Espais
|
*Recursos
|
||||
Lectives
|
No presencials
|
|||||||||
1
|
Percepció visual i òptica fotogràfica l.
|
60
|
1er
|
2on
|
Sí
|
sí
|
||||
*Indicar si/no
Descripció dels
requeriments específics d’espais/d’equipaments
UP
número
|
Descripció dels requeriments específics
d’espais/d’equipaments
|
1
|
Aula amb ordinadors (per alumnes que
no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a
espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum natural i contínua amb
lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres
cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
Recomanable accés a espais exteriors i
jardins del centre per a preses a l’aire lliure amb llum natural
Assortiment de flaixos portàtils
compatibles amb les DSLR utilitzades
|
Descripció dels
requeriments específics de recursos
UP
número
|
Descripció dels requeriments específics
de recursos
|
1
|
Aula amb ordinadors (per alumnes que
no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a
espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum natural i contínua amb
lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres
cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
Recomanable accés a espais exteriors i
jardins del centre per a preses a l’aire lliure amb llum natural
Assortiment de flaixos portàtils
compatibles amb les DSLR utilitzades
|
b)
Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats
d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació
CFGS
FOTOGRAFIA
|
|||||
Nº 7
|
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS:
9
|
|||
Nº 5
|
Unitat Formativa Percepció visual i Òptica Fotogràfica l
|
Curs: 1er
|
ECTS: 2
|
||
Nº 1
|
UNITAT DE PROGRAMACIÓ: Percepció visual i Òptica Fotogràfica l. Flaix Portàtil:
Aplicacions
|
Hores totals: 60 (adaptació curricular)
|
|||
Lectives: 36’5
|
No presencials: 23’5
|
||||
Objectius específics / didàctics.
|
Resultats
d’aprenentatge / criteris d’avaluació
|
||||
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics
de la fotografia
Comprèn les diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de
la imatge
Estableix els fenòmens físic-químics
que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges.
Comprèn i utilitza adequadament la
terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.
Comprèn les
diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge
Estableix els
fenòmens físic-químics que intervenen en un sistema de captació i registre
d’imatges.
Comprèn el maneig de les càmeres i
els equips fotogràfics.
|
Analtza la base científica i tecnològica de la
fotografia.
Estudia el fet fotogràfic des d’aspectes
científics i mecànics
Té una idea completa i identifica les
especificacions i característiques tècniques dels materials i equips
fotogràfics
|
||||
Continguts contextualitzats en la unitat. |
Capacitats / competències. |
||||
Principis
físics. La llum i l'òptica.
Lleis
que intervenen directament en el fet fotogràfic.
Les
càmeres i equips fotogràfics:
Tipus i aplicacions. Especificacions
tècniques, utilització i manteniment.
|
Tranversals
de
nivell
·
Treball en equip: disposició i habilitat per
col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant part
d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a
fer-ho individualment o competitivament.
·
Organització del
treball: disposició
i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i
els recursos humans, distribuir les
funcions entre els
integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a
desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
· Competència comunicativa:
capacitat de comunicar els seus coneixements, idees,
habilitats i activitats en contextos professionals als seus iguals,
supervisors, clients i persones sota la seva
responsabilitat.
|
||||
Generals
de família
professional
Atendre adequadament les especificacions d'un
encàrrec donat proposant solucions diverses de fotografia, orientades a formats
i mitjans tècnics diferents.
Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i
tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Seleccionar i utilitzar les tècniques i
els recursos o estils artístics més adients per donar solució fotogràfica als
objectius comunicatius i expressius, formals, funcionals i tècnics d’un
problema comunicatiu de l'encàrrec de projecte.
Utilitzar i dominar els
formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els
aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material
i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
|
|||||
Específiques
de cicle formatiu
Suggerir idees i proposar diverses solucions fotogràfiques per als treballs assignats. Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec. |
|||||
Activitats d’ensenyament aprenentatge.
Títol i hores
|
Hores totals: 60
|
||||
Lectives: 36’5
|
No presencials: 23’5
|
||||
Activitats d’avaluació i recuperació /
Ponderació
|
|||||
Prova escrita.(20%)
La
prova escrita suposarà una primera nota referencial que farà mitja amb la
nota obtinguda com a resultat de les preses fotogràfiques i l’adeqüació
d’aquestes als objectius de l’exercici.
És
obligada la seva recuperació i l’entrega de les activitats no presentades
abns del termini marcat per a l’avaluació final
|
|||||
C)
Sortides previstes: cap
Nº UP
|
Títol
|
Lloc
|
Quadrimestre
|
5.1
|
Funcionament del flaix de reportatge
|
Espai urbà obert a convenir
(preferentment parc tipus Montjuïc, teatre grec, amb zones d’ombra i llum)
Sortida en grup
|
2on
|
5.2
|
Fotografia amb flaix de reportatge
|
Espai urbà preferentment tancat a
escollir pels alumnes individualment o en grups de treball no superiors a
tres alumnes on es celebri un event.
|
2on
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario