Páginas

martes, 17 de septiembre de 2019

PERCEPCIÓ (II). Interacció dels sentits en el disseny: el màrqueting sensorial. Llenguatges del Disseny i Aplicacions I (primer semestre alumnes Grau de Disseny ESDAP Catalunya/Campus Pau Gargallo)

Ana Torres


Interacció dels sentits en el disseny: el màrqueting sensorial
El màrqueting dels sentits, com el seu nom indica és una forma de màrqueting que es dóna mitjançant els sentits, ja que d'aquesta manera se
suposa que portarà records, emocions i imatges provocades en el consumidor portant com a conseqüència un estereotip d'imatge
determinada i així mateix un estímul.
La finalitat principal i primordial d'aquest màrqueting és que es pugui aconseguir un compromís emocional amb el consumidor perquè recordi
la marca, i per romandre en la seva memòria s'ha de tocar la fibra dels seus sentiments; per això cal crear una història amb la qual pugui
identificar-se i comprometre's. Per aquest motiu algunes empreses duen a terme aquestes tècniques per tal que els seus Ingressos i la
preferència per aquest producte creixi dia a dia.

 

+ info a
 

http://comein.uoc.edu/divulgacio/comein/ca/numero38/articles/Article-Elisenda-Estanyol.html
 

https://www.youtube.com/watch?v=17Kr_yQQQgg
 

#MÀRQUETING SENSORIAL #OBJECTIUS DEL MÀRQUETING #DISSENY EMOCIONAL
 

Pràctica
En aquesta pràctica intentarem analitzar i mostrar gràficament els aspectes sensorials d'un producte. Per a això tria alguna cosa (el que
vulguis/ésser viu, producte industrial, etc...) i analitza'l des del punt de vista del tacte, olfacte, vista, oïda i gust. Evidentment hi haurà coses en
que intervendran més uns sentits que els altres. Realitza una presentació gràfica en .pdf o JPG per a pantalla i una explicació d'uns 5 minuts -o un escrit breu d'entre una i dues pàgines-.

 

Criteris avaluació
Exlicació i capacitat de traducció gràfica, varietat de recursos per tal d'expressar-se, quantitat i qualitat de les representacions i bona presentació
 

 

“ Jo només funciono per sensacions, per coses ja comprovades. És per això que els meus films estan plens de records de joventut ”. François Truffaut 

 

Exemples de treballs d'alumnes:

(veure'n més a divendres, 9 de decembre de 2022 "Marqueting Sensorial" Descripció sensorial d'un concepte, objecte o producte, per alumnes de 1er de Grau en Disseny Gràfic (Llenguatges del Disseny i Aplicacions I, 1er semestre, 1er curs)

 

María José Tupiza:


 












 

Thalía Muñoz: 



 

Ana Luna Siemontowitz:

 









 

Pablo Torrelio:



 



 

Clara Romero:


 






 

 David Pacheco:







 

Carla Muñoz:

 











 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nerea Marín:


 

 

Marta Marchante:


 

 

Alejandro López:


 

 

Paula Guerrero:


 






 

Anna García:


 





 

 

Marc Fernández:


 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Xènia Fàbregas:






 

 

Erica Baeza:



 



 

 

 
Ana Torres: Una espelma aromàtica amb flaire a mar


Marc Bolívar (mar):




Andrea Cardelo (xiclet):


 

 Irene Armada:

Fotografia

 


Depressió


Laura Corbalán (lleó):

 



 





Lola Font (reposteria):



 Lucía Soto (abella):





Marta Agilera (flors):







 

 

 

 

 

 

 

 

 Michael Fuentes (smartphones Samsung):




 Mireia Villaroya (Guitarra Fender Stratocaster):


Nil Domínguez (snacks cruixents picants):



 

 

Pau Cabello (saga de videojocs Kirby):



 

 Tània Sarrias (tardor):







 Mark Klimt (bol tibetà):



Ferràn Fernández (rellotge de submarinista):


Iván Vallés (esboços i aproximacions; concepte: café)




 


 

 

 

 

Laia Planas (café):



 

 

recomanem veure:

Peces y pescado. Carl Warner. Paisajes de comida.

 

La mejor definición de la Imagen Animal actual mediante la peor definición de la Imagen Animal actual. Mapas de bits y mosaicos fotográficos por Mikami Yoshiyuki y JJSmooth44. Googleramas de googleramas. El cuadro dentro del cuadro.(I)

 

La mejor definición de la Imagen Animal actual mediante la peor definición de la Imagen Animal actual. Mapas de bits y mosaicos fotográficos por Mikami Yoshiyuki y JJSmooth44. Googleramas de googleramas. El cuadro dentro del cuadro.(II)

Tim Klein despieza el concepto de fotomontaje, de imagen compuesta y de animal

 

Animales en la publicidad y publicidad de concienciación animal. Publicidad y Ecologia.


No hay comentarios: