Ana Torres |
Interacció dels sentits en el disseny: el màrqueting sensorial
El
màrqueting dels sentits, com el seu nom indica és una forma de
màrqueting que es dóna mitjançant els sentits, ja que d'aquesta manera
se
suposa que portarà records, emocions i imatges provocades en el consumidor portant com a conseqüència un estereotip d'imatge
determinada i així mateix un estímul.
La
finalitat principal i primordial d'aquest màrqueting és que es pugui
aconseguir un compromís emocional amb el consumidor perquè recordi
la
marca, i per romandre en la seva memòria s'ha de tocar la fibra dels
seus sentiments; per això cal crear una història amb la qual pugui
identificar-se
i comprometre's. Per aquest motiu algunes empreses duen a terme
aquestes tècniques per tal que els seus Ingressos i la
preferència per aquest producte creixi dia a dia.
+ info a
http://comein.uoc.edu/divulgacio/comein/ca/numero38/articles/Article-Elisenda-Estanyol.html
https://www.youtube.com/watch?v=17Kr_yQQQgg
#MÀRQUETING SENSORIAL #OBJECTIUS DEL MÀRQUETING #DISSENY EMOCIONAL
Pràctica
En
aquesta pràctica intentarem analitzar i mostrar gràficament els
aspectes sensorials d'un producte. Per a això tria alguna cosa (el que
vulguis/ésser
viu, producte industrial, etc...) i analitza'l des del punt de vista
del tacte, olfacte, vista, oïda i gust. Evidentment hi haurà coses en
que
intervendran més uns sentits que els altres. Realitza una presentació
gràfica en .pdf o JPG per a pantalla i una explicació d'uns 5 minuts -o un escrit breu d'entre una i dues pàgines-.
Criteris avaluació
Exlicació
i capacitat de traducció gràfica, varietat de recursos per tal
d'expressar-se, quantitat i qualitat de les representacions i bona
presentació
“ Jo només funciono per sensacions, per coses ja comprovades. És per això que els meus films estan plens de records de joventut ”. François Truffaut
Exemples de treballs d'alumnes:
(veure'n més a divendres, 9 de decembre de 2022 "Marqueting Sensorial" Descripció sensorial d'un concepte, objecte o producte, per alumnes de 1er de Grau en Disseny Gràfic (Llenguatges del Disseny i Aplicacions I, 1er semestre, 1er curs)
María José Tupiza:
Thalía Muñoz:
Ana Luna Siemontowitz:
Pablo Torrelio:
Clara Romero:
David Pacheco:
Carla Muñoz:
Nerea Marín:
Marta Marchante:
Alejandro López:
Paula Guerrero:
Anna García:
Marc Fernández:
Xènia Fàbregas:
Erica Baeza:
Ana Torres: Una espelma aromàtica amb flaire a mar |
Marc Bolívar (mar):
Andrea Cardelo (xiclet):
Irene Armada:
Fotografia |
Depressió |
Laura Corbalán (lleó):
Lola Font (reposteria):
Lucía Soto (abella):
Marta Agilera (flors):
Michael Fuentes (smartphones Samsung):
Mireia Villaroya (Guitarra Fender Stratocaster):
Nil Domínguez (snacks cruixents picants):
Pau Cabello (saga de videojocs Kirby):
Tània Sarrias (tardor):
Mark Klimt (bol tibetà):
Ferràn Fernández (rellotge de submarinista):
Iván Vallés (esboços i aproximacions; concepte: café)
No hay comentarios:
Publicar un comentario