Tècnica Fotogràfica II. Programació de Competències bàsiques, objectius, continguts, avaluació i relació de Unitats Formatives i de Programació vinculades a les seves activitats d'aprenentatge.
Tècnica Fotogràfica II al CFGS Fotografía. Recursos i altres aspectes de funcionament al context de la EASD de L'Hospitalet
Tècnica Fotogràfica II. Segon Curs CFGS Fotografía. M. A. F. Alborés. INTRODUCCIÓ. CONTEXT. ATENCIÓ A LA DIVERSITAT. METODOLOGIA I ACTIVITATS (TEMPORITZACIÓ): METODOLOGIA.
1.- CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR D’ARTS PLÀSTIQUES I DISSENY (LOE): ORGANITZACIÓ
a) Distribució de mòduls i unitats
formatives en els dos cursos
CFGS: FOTOGRAFIA
|
Hores lectives: 2.000
|
No presencials: 1.000
|
ECTS: 120
|
||||||||
Nº
|
MÒDUL
|
Observacions
|
|||||||||
ECTS
|
Hores lectives
|
ECTS
|
|||||||||
1
|
Fonaments de la
representació i l’expressió
|
99h
|
6
|
6
|
|||||||
2
|
visualTeoria de la imatge
|
66h
|
3
|
1
|
66h
|
3
|
3h 1r Q./ 1.5h 2n Q.
|
||||
3
|
Mitjans informàtics
|
99h
|
6
|
3
|
99h
|
6
|
|||||
4
|
Història de la
fotografia
|
6
|
|||||||||
5
|
Projectes de fotografia
|
10
|
2
|
247.5h
|
16
|
* Lliure disposició.
|
|||||
6
|
Teoria Fotogràfica
|
345h
|
21
|
2
|
198h
|
12
|
1
|
148.5h
|
9
|
||
7
|
Tècnica fotogràfica
|
200+48h: 248h*
|
12+3: 15
|
3
|
148.5h
|
9
|
3
|
99h
|
6
|
* Lliure disposició.
|
|
8
|
Llenguatge i tecnologia
audiovisual
|
198h
|
12
|
3
|
198h
|
12
|
.
|
||||
9
|
Formació i orientació
laboral
|
66h
|
3
|
4
|
66h
|
3
|
3h 1r Q./1.5h 2n Q.
|
||||
10
|
Projecte integrat
|
99h
|
10
|
1
|
99h
|
10
|
Mòdul 2n Q. 2ncurs
|
||||
11
|
Formació en centres de
treball (FCT)
|
280h
|
12
|
280h
|
12
|
||||||
Total
|
2.000
|
120
|
52
|
68
|
|||||||
Total
|
2.000
|
120
|
60
|
60
|
b)
Criteris per a l’organització de la fase de formació pràctica en empreses,
estudis o tallers.
(FCT_Decret 304/1995 i Ordre ENS/193/2002)
Objectius
del títol per a la fase de Formació pràctica en empreses, estudis o tallers.
El
tècnic superior en fotografia desenvolupa treballs professionals, amb domini de
la tècnica i del llenguatge fotogràfic, amb finalitat i intenció comunicativa,
des dels diferents camps de la fotografia: publicitat, moda, reportatge,
fotoperiodisme, fotografia científica o d'altres.
Elaborar
obra original de fotografia a partir d'un encàrrec professional determinat o
d'un projecte propi.
Definir
les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de
fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo.
Organitzar
i desenvolupar les diferents fases del projecte i els controls de qualitat
corresponents per garantir un producte fotogràfic concorde als paràmetres
professionals exigibles.
Concretar
les característiques temàtiques, estilístiques i comunicatives d'un encàrrec
fotogràfic a partir de les especificacions donades.
Seleccionar
i analitzar documents i materials de referència del projecte fotogràfic.
Suggerir
idees i proposar diverses solucions fotogràfiques per als treballs assignats.
Dotar
la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius
adequats als objectius de l'encàrrec.
Portar
a terme l'encàrrec fotogràfic atenent al posterior mitjà i suport de
comunicació i dotar-lo dels recursos gràfics comunicatius més eficients.
Concreció
dels criteris de cerca d’empreses per a la fase de Formació pràctica en
empreses, estudis o tallers.
treballs
professionals, amb domini de la tècnica i del llenguatge fotogràfic, amb
finalitat i intenció comunicativa, des dels diferents camps de la fotografia:
publicitat, moda, reportatge, fotoperiodisme, fotografia científica o d'altres
2.-
MODUL: TÈCNICA
FOTOGRÀFICA PROGRAMACIÓ DE LES UF (UNITATS
FORMATIVES)
a) Unitats Formatives: durada i
seqüència d’ impartició
CFGS:
|
|||||||||||||||
Nº
Mòdul: 7
|
Títol
MÒDUL: TÈCNICA FOTOGRÀFICA (1er i 2on curs)
|
ECTS:
12+3: 15
|
Hores:
200+48h: 248h*
|
Lectives:
148,5
|
|||||||||||
No
presencials: 86,5
|
|||||||||||||||
Nº
|
UNITATS FORMATIVES
|
Curs
|
ECTS
|
Hores
|
Curs
|
Quadrimestre
|
*Requeriments d’espais
específics
|
*Requeriments docents específics
|
|||||||
Lectives
|
No presencials
|
||||||||||||||
1
|
Captació
de la Imatge Fotogràfica i Fotometria l
|
1er
|
1er
|
1er
|
sí
|
sí
|
|||||||||
69
|
31
|
||||||||||||||
2
|
Captació de la Imatge i Fotometria ll .
Il·luminació d’estudi
|
2on
|
3
|
2on
|
1er
|
sí
|
sí
|
||||||||
3
|
Processament
fotogràfic i flux de treball l
|
1er
|
1er
|
20n
|
sí
|
sí
|
|||||||||
43
|
32
|
||||||||||||||
4
|
Processament fotogràfic i flux de treball ll
|
2on
|
1
|
2on
|
2on
|
sí
|
sí
|
||||||||
5
|
Percepció
visual i Òptica Fotogràfica l
|
1er
|
1er
|
2on
|
sí
|
sí
|
|||||||||
36,5
|
23,5
|
||||||||||||||
6
|
Percepció visual i Òptica Fotogràfica ll
|
2on
|
2
|
|
2on
|
2on
|
sí
|
sí
|
|||||||
UF número
|
Descripció
dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
|
1
|
Aula amb ordinadors (per
alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable
accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria. Plató de
llum natural o llum contínua amb lluminàries, fons, taules de bodegó,
trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes
que no en disposin.
|
2
|
Aula amb ordinadors (per
alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable
accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria. Plató de
llum d’estudi (flaix) amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes,
reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en
disposin.
|
3
|
Aula amb ordinadors (per
alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable
accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria. Plató de
llum natural o llum contínua amb lluminàries, fons, taules de bodegó,
trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes
que no en disposin.
|
4
|
Aula amb ordinadors (per
alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable
accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum d’estudi (flaix)
amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors,
filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
|
5
|
Aula amb ordinadors (per alumnes
que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a
espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria. Plató de llum
natural o llum contínua amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes,
reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en
disposin.
|
6
|
Aula amb ordinadors (per
alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable
accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum d’estudi (flaix)
amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors,
filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
Òptiques fotogràfiques (macro,
angular, tele...). Trípodes de gran format. Càmeres de gran format / flexible
/càmeres tècniques amb òptiques normals (no angulars) o de focal llarga per a
demostracions d’enfocament selectiu a un pla oblic a l’eix òptic.
Recomanable accés a espais
exteriors (jardí) per a preses fotogràfiques d’observació de l’estètica tilt/shift
|
c) Descripció dels
requeriments específics de docents
UF número
|
Descripció
dels requeriments específics de docents
|
1
|
Mestre de taller de fotografia i
processos de reproducció (808)
|
2
|
Mestre de taller de fotografia i
processos de reproducció (808)
|
3
|
Mestre de taller de fotografia i
processos de reproducció (808)
|
4
|
Mestre de taller de fotografia i
processos de reproducció (808)
|
5
|
Mestre de taller de fotografia i
processos de reproducció (808)
|
6
|
Mestre de taller de fotografia i
processos de reproducció (808)
|
d)
Estratègies metodològiques
Professorat
que l’impartirà:
Mestre
de taller de fotografia i processos de reproducció (808)
Manuel
A. Fdez. Alborés
|
Introduccions
amb classes magistrals teòric pràctiques
|
Demostracions
teòric-pràctiques en projeccions a l’aula. Elaboració de temes amb
power-points i entrades específiques del blog-classe amb exemples
d’activitats de cursos anteriors
|
Desenvolupament
de pràctiques dirigides a plató i altres espais de l’escola organitzades per
equips de treball
|
Recursos
didàctics de referència:
Bibliografia i webgrafia
específica (veure especificacions per activitats)
Estratègies
metodològiques aplicades en el desenvolupament del mòdul:
Introduccions
amb classes magistrals teòric-pràctiques
|
Demostracions
teòric-pràctiques en projeccions a l’aula.
Elaboració
de temes amb power-points i entrades específiques del blog-classe amb
exemples d’activitats de cursos anteriors
|
Desenvolupament
de pràctiques dirigides a plató i altres espais de l’escola organitzades per
equips de treball
|
c) criteris i instruments d’avaluació de la unitat
formativa. criteris de recuperació.
Interpreta
adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats la tecnologia
fotogràfica.
Comprèn
el maneig de les càmeres i els equips fotogràfics. Manipula amb destresa
càmeres i equips fotogràfics.
Relaciona
diferents tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions,
cobertura, qualitat i cost.
Donat
un exercici específic de fotografia, identifica les peculiaritats tècniques i
artístiques del gènere al qual pertany, selecciona l'equip i més adequat i ho
fa correctament en totes les seves fases.
Aplica
els continguts propis de l'especialitat en una gran diversitat d'exercicis
específics.
Compren
i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la
fotografia.
Interpreta
adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats la tecnologia
fotogràfica.
Relaciona
diferents tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions,
cobertura, qualitat i cost.
Selecciona
i du a terme el sistema d'il·luminació que millor correspon a les
especificacions tècniques, comunicatives i artístiques d'exercicis pràctics de
l'especialitat.
Compara
les prestacions d’un equip luminotècnic d’un estudi fotogràfic amb un
d’exteriors
Descriu
les característiques tècniques d’un estudi fotogràfic
Donat
un exercici específic de fotografia, identifica les peculiaritats tècniques i
artístiques del gènere al qual pertany, selecciona l'equip i més adequat i ho
fa correctament en totes les seves fases.
Aplica
els continguts propis de l'especialitat en una gran diversitat d'exercicis
específics.
Comprèn
i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la
fotografia
3.-
UNITATS DE PROGRAMACIÓ: PROGRAMACIÓ DE LES UP (UNITATS DE PROGRAMACIÓ)
Conjunt
d’unitats de programació: durada i seqüència d’impartició,
Unitats
de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats d’ensenyament/aprenentatge
i d’avaluació
Relació
entre UFs, UPs i Activitats
UF
|
UP /
Activitats
|
||||||||||||
UF 2
Captació
de la Imatge i Fotometria II
|
|
||||||||||||
UF 4
Processament
fotogràfic i flux de treball ll
|
|
||||||||||||
UF 6
Percepció
visual i òptica fotogràfica ll
|
|
CFGS: FOTOGRAFIA
|
|||||||||||||
Nº
7
|
Nom
del mòdul: Tècnica fotogràfica (2on Curs)
|
ECTS
6
|
Hores:
150
|
||||||||||
Lectives:
99
|
No
presencials: 51
|
||||||||||||
Nº
2
|
Títol
UNITAT FORMATIVA:
Captació
de la Imatge i Fotometria II
|
Curs
2on
|
ECTS
2
|
Hores:
75
|
|||||||||
Lectives:
45
|
No
presencials: 30
|
||||||||||||
Nº
|
UNITATS DE PROGRAMACIÓ
|
Hores
|
Curs
|
Quadrimestre
|
*Espais
|
*Recursos
|
|||||||
Lectives
|
No presencials
|
||||||||||||
1
|
Captació de la Imatge i Fotometria ll .
Mesura incident amb exposímetre. Lluminàries.
|
30
|
2on
|
1er
|
Sí
|
sí
|
|||||||
30
|
|||||||||||||
2
|
Captació de la Imatge i Fotometria ll .
Il·luminació d’estudi. Esquemes d’il·luminació amb flaix i llei inversa del
quadrat
|
|
2on
|
1er
|
Sí
|
sí
|
|||||||
*Indicar si/no
UP
número
|
Descripció dels requeriments específics
d’espais/d’equipaments
|
2.1
|
Aula
amb ordinadors, connexió a internet, projector i pantalla de projecció
Plató
de llum discontínua / flaix d’estudi. Dotació d’equipament fotogràfic i
lluminàries. Fons intercanviables i taules de Bodegó.
|
2.2
|
Aula
amb ordinadors, connexió a internet, projector i pantalla de projecció
Plató
de llum discontínua / flaix d’estudi. Dotació d’equipament fotogràfic i
lluminàries. Fons intercanviables i taules de Bodegó.
|
UP número
|
Descripció
dels requeriments específics de recursos
|
2.1
|
Càmeres Rèflex Analògiques i DSLR.
Cèl·lules de sincro/flaix. Exposímetres. Trípodes. Lluminàries i accessoris
d’il·luminació (paràboles, cons, canons, nius d’abella, pantògrafs, cables de
sincronització, piles i bateries, targetes de memòria, filtres cromàtics,
filtres polaritzadors, filtres i pantalles difusores, reflectors, etc.)
Ordinadors protàtils per a alumnes que no en disposin i càmeres i òptiques
per alumnes que no en disposin.
|
2.2
|
Càmeres Rèflex Analògiques i DSLR.
Cèl·lules de sincro/flaix. Exposímetres. Trípodes. Lluminàries i accessoris
d’il·luminació (paràboles, cons, canons, nius d’abella, pantògrafs, cables de
sincronització, piles i bateries, targetes de memòria, filtres cromàtics,
filtres polaritzadors, filtres i pantalles difusores, reflectors, etc.)
Ordinadors protàtils per a alumnes que no en disposin i càmeres i òptiques
per alumnes que no en disposin.
|
Unitats
de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats
d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació:
CFGS: FOTOGRAFIA
|
|||||
Nº
7
|
Mòdul:
TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS:
9 * a 2on Curs: (6* +adaptació curricular* crèdits de lliure elecció)
|
|||
Nº
2
|
Unitat
Formativa: Captació de la Imatge i Fotometria ll
|
Curs:
2on
|
ECTS:
2
|
||
Nº
2.1
|
UNITAT
DE PROGRAMACIÓ:
Captació de la Imatge i Fotometria ll .
Mesura incident amb exposímetre.
Lluminàries.
|
Hores
totals: 30
|
|||
Lectives:
30
|
No
presencials: 0
|
||||
Objectius
específics / didàctics.
|
Resultats d’aprenentatge
/
criteris d’avaluació
|
||||
2.
Dominar els processos bàsics de la realització fotogràfica, en els seus
aspectes teòrics
i pràctics, per utilitzar les diferents tècniques i estils fotogràfics en els
àmbits apropiats.
Conèixer les especificacions i característiques
tècniques dels materials i equips fotogràfics.
Manejar i utilitzar equips fotogràfics per a la
realització de la presa de la imatge i desenvolupar procediments operatius de
control tècnic.
Conèixer en la teoria i en la pràctica els diversos
sistemes d'il·luminació i exercitar-se en la realització de fotografies en tot
tipus de condicions d'il·luminació.
Conèixer les peculiaritats tècniques i artístiques dels
gèneres fotogràfics i aplicar-les en exercicis pràctics.
Dominar la terminologia especifica del medi.
|
Té una idea completa
i identifica les especificacions i característiques tècniques dels materials
i equips fotogràfics.
Manipula i utilitza
equips fotogràfics per a la realització de la presa de la imatge i
desenvolupa procediments operatius de control tècnic.
Té una idea completa
de la teoria i aplica en la pràctica els diversos sistemes d'il·luminació.
S’exercita en la
realització de fotografies en tot tipus de condicions d'il·luminació.
Domina la
terminologia especifica del medi.
Interpreta
adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats la tecnologia
fotogràfica.
Comprèn el maneig de
les càmeres i els equips fotogràfics.
Maneja amb destresa
càmeres i equips fotogràfics.
Relaciona diferents
tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions, cobertura,
qualitat i cost.
Selecciona i du a
terme el sistema d'il·luminació que millor correspon a les especificacions
tècniques, comunicatives i artístiques d'exercicis pràctics de
l'especialitat.
Compara les
prestacions d’un equip luminotècnic d’un estudi fotogràfic amb un d’exteriors
Descriu les
característiques tècniques d’un estudi fotogràfic
Comprèn i utilitza
adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.
|
||||
Continguts contextualitzats en la unitat. |
Capacitats / competències. |
||||
Les
càmeres i equips fotogràfics. Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques,
utilització i manteniment.
El
control tècnic en la presa.
Sistemes,
equips i tècniques d'il·luminació. Fotometria.
Condicionaments
tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents
gèneres
|
Tranversals de nivell
·
Treball en equip: disposició i habilitat
per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant
part d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a
fer-ho individualment o competitivament.
·
Organització del
treball: disposició
i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i
els recursos humans, distribuir les
funcions entre els integrants
d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a desenvolupar
les tasques amb el màxim d'eficiència.
|
||||
Generals de família professional
Idear
i elaborar projectes de l’especialitat de fotografia, amb qualitat formal i funcional
(tècnica, artística i comunicativa) a partir d'un projecte propi o d'un
encàrrec professional determinat
|
|||||
Específiques de cicle formatiu
Utilitzar
i dominar els formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i
conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com
la seva cura i manteniment.
|
|||||
Activitats
d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
|
Hores
totals: 75
|
||||
Lectives:
|
No
presencials:
|
||||
Activitats
d’avaluació i recuperació / Ponderació
|
|||||
Prova
teòrica escrita (20%)
Recuperació
de la prova escrita i entrega de les activitats fora de termini de
l’activitat abans del termini de la UF. abans del termini de tancament del
Quadrimestre i abans del termini de tancament de l’avaluació final
|
|||||
CFGS: FOTOGRAFIA
|
|||||
Nº
7
|
Mòdul:
TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS:
9 * a 2on Curs: (6* +adaptació curricular* crèdits de lliure elecció)
|
|||
Nº
2
|
Unitat
Formativa: Captació de la Imatge i Fotometria ll
|
Curs:
2on
|
ECTS:
2
|
||
Nº
2.2
|
UNITAT
DE PROGRAMACIÓ:
Captació de la Imatge i Fotometria ll .
Il·luminació d’estudi. Esquemes d’il·luminació amb flaix i aplicació de la
llei inversa del quadrat.
|
Hores
totals: 45
|
|||
Lectives:
30
|
No
presencials: 15
|
||||
Objectius
específics / didàctics.
|
Resultats d’aprenentatge
/
criteris d’avaluació
|
||||
Conèixer les especificacions i característiques
tècniques dels materials i equips fotogràfics.
Manejar i utilitzar equips fotogràfics per a la
realització de la presa de la imatge i desenvolupar procediments operatius de
control tècnic.
Conèixer en la teoria i en la pràctica els diversos
sistemes d'il·luminació i exercitar-se en la realització de fotografies en
tot tipus de condicions d'il·luminació.
Dominar la terminologia especifica del medi.
|
Té una idea completa
i identifica les especificacions i característiques tècniques dels materials
i equips fotogràfics.
Manipula i utilitza
equips fotogràfics per a la realització de la presa de la imatge i
desenvolupa procediments operatius de control tècnic.
Té una idea completa
de la teoria i aplica en la pràctica els diversos sistemes d'il·luminació.
S’exercita en la
realització de fotografies en tot tipus de condicions d'il·luminació.
Domina la
terminologia especifica del medi.
Interpreta
adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats la tecnologia
fotogràfica.
Comprèn el maneig de
les càmeres i els equips fotogràfics.
Maneja amb destresa
càmeres i equips fotogràfics.
Selecciona i du a
terme el sistema d'il·luminació que millor correspon a les especificacions
tècniques, comunicatives i artístiques d'exercicis pràctics de
l'especialitat.
Descriu les
característiques tècniques d’un estudi fotogràfic
Comprèn i utilitza
adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.
|
||||
Continguts contextualitzats en la unitat. |
Capacitats / competències. |
||||
Les
càmeres i equips fotogràfics. Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques,
utilització i manteniment.
El
control tècnic en la presa.
Sistemes,
equips i tècniques d'il·luminació. Fotometria.
Condicionaments
tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents
gèneres
|
Tranversals de nivell
·
Treball en equip: disposició i habilitat
per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant
part d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a
fer-ho individualment o competitivament.
·
Organització del treball:
disposició
i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i
els recursos humans, distribuir les
funcions entre els
integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a
desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
· Competència comunicativa: capacitat de
comunicar els seus coneixements, idees, habilitats i activitats en contextos
professionals als seus iguals, supervisors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
|
||||
Generals de família professional
Idear
i elaborar projectes de l’especialitat de fotografia, amb qualitat formal i
funcional (tècnica, artística i comunicativa) a partir d'un projecte propi o
d'un encàrrec professional determinat
|
|||||
Específiques de cicle formatiu
Identificar
i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i tècnics d'un projecte
de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Utilitzar
i dominar els formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i
conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com
la seva cura i manteniment.
|
|||||
Activitats
d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
|
Hores
totals: 75
|
||||
Lectives:
|
No
presencials:
|
||||
Activitats
d’avaluació i recuperació / Ponderació
|
|||||
Prova
teòrica escrita (20%)
Activitats
opcionals recollint els paràmetres de les proves no presentades
Recuperació
de la prova escrita i entrega de les activitats fora de termini de
l’activitat abans del termini de la UF. abans del termini de tancament del
Quadrimestre i abans del termini de tancament de l’avaluació final
|
|||||
CFGS: FOTOGRAFIA
* ECTS: 9 * a 2on Curs: (6* +adaptació curricular* crèdits de lliure elecció)
|
||||||||||
Nº
7
|
Nom
del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS
9*
|
Hores:
150
|
|||||||
Lectives:
99
|
No
presencials: 51
|
|||||||||
Nº
4
|
Títol
UNITAT FORMATIVA:
Processament
fotogràfic i flux de treball ll
|
Curs
2on
|
ECTS
1
|
Hores:
25
|
||||||
Lectives:
25
|
No
presencials: 30*
|
|||||||||
Nº
|
UNITATS DE PROGRAMACIÓ
|
Hores
|
Curs
|
Quadrimestre
|
*Espais
|
*Recursos
|
||||
Lectives
|
No presencials
|
|||||||||
1
|
Processament fotogràfic i flux de treball ll.
Concept-art: anàlisi de la imatge i planificació de la presa per a la
seva edició digital
|
16
|
2on
|
2on
|
Sí
|
Sí
|
||||
16
|
||||||||||
2
|
Processament fotogràfic i flux de treball ll:
Imatge i edició 3D. Relació entre les condicions òtiques de la presa i
els seus paràmetres digitals.
|
9
|
2on
|
2on
|
Sí
|
Sí
|
||||
*Indicar si/no
UP número
|
Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
|
4.1
|
Aula amb ordinadors, connexió a
internet, projector i pantalla de projecció
Plató de llum
discontínua / flaix d’estudi. Dotació d’equipament fotogràfic i lluminàries.
Fons intercanviables i taules de Bodegó.
|
4.2
|
Aula amb ordinadors, connexió a
internet, projector i pantalla de projecció
Plató de llum discontínua / flaix
d’estudi. Dotació d’equipament fotogràfic i lluminàries. Fons intercanviables
i taules de Bodegó.
|
UP número
|
Descripció dels requeriments específics de recursos
|
4.1
|
Càmeres Rèflex
Analògiques i DSLR. Cèl·lules de sincro/flaix. Exposímetres. Trípodes.
Lluminàries i accessoris d’il·luminació (paràboles, cons, canons, nius
d’abella, pantògrafs, cables de sincronització, piles i bateries, targetes de
memòria, filtres cromàtics, filtres polaritzadors, filtres i pantalles
difusores, reflectors, etc.) Ordinadors portàtils per a alumnes que no en
disposin i càmeres i òptiques per alumnes que no en disposin.
|
4.2
|
Càmeres Rèflex
Analògiques i DSLR. Cèl·lules de sincro/flaix. Exposímetres. Trípodes.
Lluminàries i accessoris d’il·luminació (paràboles, cons, canons, nius
d’abella, pantògrafs, cables de sincronització, piles i bateries, targetes de
memòria, filtres cromàtics, filtres polaritzadors, filtres i pantalles
difusores, reflectors, etc.)
Càmeres
estereoscòpiques de doble objectiu si és possible. (opcional)
Muntants per a
exposicions simultànies sincronitzades de dues càmeres. (opcional)
Ordinadors portàtils
per a alumnes que no en disposin i càmeres i òptiques per alumnes que no en
disposin.
|
CFGS:
FOTOGRAFIA
|
|||||
Nº 7
|
Mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS: 9
|
|||
Nº 4
|
Unitat Formativa: Processament
fotogràfic i flux de treball ll
|
Curs: 2on
|
ECTS: 1
|
||
Nº 4.1
|
UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Processament fotogràfic i flux de
treball ll. Concept-Art
|
Hores totals: 25
|
|||
Lectives:25
|
No presencials: 0
|
||||
Objectius específics / didàctics.
|
Resultats
d’aprenentatge / criteris d’avaluació
|
||||
-Modelar
la il·luminació d’una escena adequant-se a les expectatives expressives del
fotògraf
-Saber descriure la il·luminació
d’una fotografia, una escena teatral, cinematogràfica
o pictòrica ja existent
-Saber
utilitzar les eines necessàries de Photoshop
per crear una nova imatge, mitjançant el retoc i la combinació, la
deformació i la transformació d’altres fotografies (pròpies o de banc
d’imatges).
-Saber preveure
les tasques fotogràfiques que ens podem estalviar amb l’edició digital I
quines tasques de l’edició digital ens podem estalviar a la presa
fotogràfica.
-Reconèixer els trets característics de la
il·luminació d’una escena i reproduir-los
-Controlar tots els aspectes
referents a la presa fotogràfica.
-Assolir les
possibilitats expressives dels diferents controls de la càmera.
-Previsualitzar els resultats diferents en funció dels
canvis aplicats a la càmera (ús de
diferents òptiques, enquadraments, enfocaments
selectius, nitidesa, profunditat de camp, velocitat d’obturació)
|
Discerneix les tecnologies
aplicades a la reproducció i impressió de la imatge fotogràfica i utilitza
els equips fotogràfics per a l'edició de la imatge
Processa imatges
mitjançant diferents tècniques i desenvolupa procediments operatius de
control tècnic.
Domina la terminologia
especifica del medi
Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un
determinat format de pel·lícula i/o sensor digital
Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un
determinat sistema d’impressió
Identifica el suport emprat en una fotografia
Interpreta adequadament símbols, imatges i representacions
utilitzats la tecnologia fotogràfica.
Enumera les característiques i propietats de diferents tipus
d’Impressió.
Enumera les característiques i propietats de diferents tipus
d’emulsions, sensors, escàners, etc.
Processa correctament imatges mitjançant diferents tècniques i
realitza l'adequat tractament del B / N i el color.
Aplica els continguts propis de l'especialitat en una gran
diversitat d'exercicis específics
Detalla el procediment que s’ha d’emprar per al tractament
d’una imatge.
Domina les tècniques de processament de la imatge fotogràfica
i les seves fases.
Resol exercicis pràctics de fotografia fotoquímica i digital
realitzant correctament tot el procés fins a la materialització d'imatges de
la qualitat tècnica exigible a nivell professional.
Du a terme adequadament el control de qualitat de la reproducció
de la imatge i del color
Donat un exercici específic de fotografia, identifica les
peculiaritats tècniques i artístiques del gènere al qual pertany, selecciona
l'equip i processament més adequat i ho fa correctament en totes les seves
fases
Fa propostes imaginatives de manipulació d’una imatge
fotogràfica Presenta i emmarca adequadament imatges fotogràfiques.
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els
conceptes tècnics de la fotografia.
|
||||
Continguts contextualitzats en la unitat. |
Capacitats / competències. |
||||
El
processat fotogràfic fotoquímic i digital. Tècniques i equips. Retoc i
manipulació. Gestió i tractaments especials de B/N i color.
La
materialització de la imatge fotogràfica, la seva reproducció i edició.
Tecnologies de reproducció i impressió. Sistemes Computer to Print, Computer
to Plate, Computer to Film.
Condicionaments
tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents
gèneres.
|
Tranversals
de
nivell
·
Organització del
treball: disposició
i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i
els recursos humans, distribuir les
funcions entre els
integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a
desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
· Competència
comunicativa: capacitat de comunicar els seus
coneixements, idees, habilitats i activitats en contextos professionals als
seus iguals, supervisors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
·
Aprendre a aprendre: tenir les estratègies
d’aprenentatge necessàries per avançar en la seva formació de manera
autònoma, amb maduresa per innovar
en la seva aplicació i progressar en l’aprenentatge i formació a nivells
superiors, inclou tant el pensament estratègic com la capacitat
d'autoavaluar- se, i el maneig eficient d'un conjunt de recursos i tècniques
de treball intel·lectual per transformar la informació en coneixement propi.
|
||||
Generals
de família
professional
Elaborar obra original de fotografia a partir d'un
encàrrec professional determinat o d'un projecte propi.
Definir les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo. Organitzar i desenvolupar les diferents fases del projecte i els controls de qualitat corresponents per garantir un producte fotogràfic concorde als paràmetres professionals exigibles:
1. Idear i
elaborar projectes de l’especialitat de fotografia, amb qualitat formal i funcional
(tècnica, artística i comunicativa) a partir d'un projecte propi o d'un
encàrrec professional determinat
2. Planificar i desenvolupar el projecte de l’especialitat
de fotografia des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició
dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins la realització
del producte acabat, responsabilitzant-se de la supervisió del treball tècnic
especialitzat i possibilitant la coordinació del treball en equip.
3. Planificar i realitzar els controls de qualitat
corresponents a les fases diferents del projecte per garantir un producte
acabat que compleixi amb els objectius gràfics, comunicatius i expressius
exigibles a nivell professional i seguint en tot moment del procés les normes
vigents de seguretat, salut laboral i de protecció del medi ambient
|
|||||
Específiques de cicle formatiu
Buscar,
seleccionar, analitzar i arxivar la documentació i el material gràfic de
referència i gestionar les fonts i recursos òptims per a la realització d’un
projecte de fotografia.
Atendre
adequadament les especificacions d'un encàrrec donat proposant solucions
diverses de fotografia, orientades a formats i mitjans tècnics diferents.
Dotar
al producte fotogràfic dels elements persuasius, informatius i / o
identificatius adequats als objectius de l'encàrrec i comunicar eficientment
els missatges adreçats a mitjans d’informació i/o de difusió diferents
mitjançant la fotografia, atenent a les característiques del mitjà i suport.
Planificar
i desenvolupar totes les fases dels projectes de fotografia mitjançant les
tècniques fotogràfiques i estils més adequats a les especificacions
narratives i tècniques prèviament determinades i amb el nivell de qualitat
exigible professionalment.
Identificar
i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i tècnics d'un projecte
de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Seleccionar
i utilitzar les tècniques i els recursos o estils artístics més adients per
donar solució fotogràfica als objectius comunicatius i expressius, formals,
funcionals i tècnics d’un problema comunicatiu de l'encàrrec de projecte.
Utilitzar
i dominar els formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i
conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com
la seva cura i manteniment.
Realitzar
els originals tenint present les particularitats dels processos de
reproducció i/o difusió posteriors i saber realitzar el seguiment i el
control de qualitat corresponent.
Realitzar
els controls de qualitat necessaris en cada fase del procés projectual per a l'obtenció d'un producte
fotogràfic de qualitat tècnica, artística i comunicativa i adequat al mitjà
gràfic on s’ha d’incorporar.
|
|||||
Activitats d’ensenyament aprenentatge.
Títol i hores
|
Hores totals:
|
||||
Lectives:
|
No presencials:
|
||||
Activitats d’avaluació i recuperació /
Ponderació
|
|||||
Prova escrita dels continguts
observats en les activitats i recull de referents de treballs en aquests
àmbits
Es donarà l’opció de realització
de totes dues opcions o la combinació de totes dues realitzant l’opció A per
a la seva visualització estereoscòpica com a incentiu per pujar nota
|
|||||
CFGS:
FOTOGRAFIA
|
|||||
Nº 7
|
Mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS: 9
|
|||
Nº 4
|
Unitat Formativa: Processament
fotogràfic i flux de treball ll
|
Curs: 2on
|
ECTS: 1
|
||
Nº 4.2
|
UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Processament fotogràfic i flux
de treball ll:
Imatge i edició 3D. Relació
entre les condicions òtiques de la presa i els seus paràmetres digitals.
|
Hores totals: 9
|
|||
Lectives:9
|
No presencials: 0
|
||||
Objectius específics / didàctics.
|
Resultats
d’aprenentatge / criteris d’avaluació
|
||||
-Saber
utilitzar les eines necessàries de Photoshop
per crear una nova imatge, mitjançant el retoc i la combinació, la
deformació i la transformació d’altres fotografies (pròpies o de banc
d’imatges).
-Saber preveure
les tasques fotogràfiques que ens podem estalviar amb l’edició digital I
quines tasques de l’edició digital ens podem estalviar a la presa
fotogràfica.
-Controlar tots els aspectes
referents a la presa fotogràfica.
-Assolir les
possibilitats expressives dels diferents controls de la càmera.
-Previsualitzar els resultats diferents en funció dels
canvis aplicats a la càmera (ús de diferents òptiques, enquadraments,
enfocaments selectius, nitidesa, profunditat de camp, velocitat d’obturació)
-Pendre
consciència de les particularitats de la visió monoscòpica pròpia de la
fotografia en contrast amb la visió humana I la fotografia estereoscòpica.
-Entendre
que els conceptes de nitidesa, enfocament I profunditat de camp de la visió
monoscòpica tenen un diferent comportament expressiu a la visió
estereoscòpica.
-Realitzar parelles
esteroscòpiques.
-Saber preveure les tasques
fotogràfiques que ens podem estalviar amb l’edició
digital I quines tasques de
l’edició digital ens podem estalviar a la presa fotogràfica en editar
anàglifs estereoscòpics
|
Discerneix les
tecnologies aplicades a la reproducció i impressió de la imatge fotogràfica i
utilitza els equips fotogràfics per a l'edició de la imatge
Processa imatges
mitjançant diferents tècniques i desenvolupa procediments operatius de
control tècnic.
Domina la
terminologia especifica del medi
Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un
determinat format de pel·lícula i/o sensor digital
Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un determinat
sistema d’impressió
Identifica el suport emprat en una fotografia
Interpreta adequadament símbols, imatges i representacions
utilitzats la tecnologia fotogràfica.
Processa correctament imatges mitjançant diferents tècniques i
realitza l'adequat tractament del B / N i el color.
Aplica els continguts propis de l'especialitat en una gran
diversitat d'exercicis específics
Detalla el procediment que s’ha d’emprar per al tractament
d’una imatge.
Domina les tècniques de processament de la imatge fotogràfica
i les seves fases.
Resol exercicis pràctics de fotografia fotoquímica i digital
realitzant correctament tot el procés fins a la materialització d'imatges de
la qualitat tècnica exigible a nivell professional.
Du a terme adequadament el control de qualitat de la
reproducció de la imatge i del color
Fa propostes imaginatives de manipulació d’una imatge
fotogràfica.
Presenta i emmarca adequadament imatges fotogràfiques.
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els
conceptes tècnics de la fotografia.
|
||||
Continguts contextualitzats en la unitat. |
Capacitats / competències. |
||||
El
processat fotogràfic fotoquímic i digital. Tècniques i equips. Retoc i
manipulació. Gestió i tractaments especials de B/N i color.
La
materialització de la imatge fotogràfica, la seva reproducció i edició.
Tecnologies de reproducció i impressió. Sistemes Computer to Print, Computer
to Plate, Computer to Film.
Condicionaments
tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents
gèneres.
|
Tranversals
de
nivell
|
||||
Generals de família professional
Buscar,
seleccionar, analitzar i arxivar la documentació i el material gràfic de
referència i gestionar les fonts i recursos òptims per a la realització d’un projecte
de fotografia.
Atendre
adequadament les especificacions d'un encàrrec donat proposant solucions
diverses de fotografia, orientades a formats i mitjans tècnics diferents.
Dotar
al producte fotogràfic dels elements persuasius, informatius i / o identificatius
adequats als objectius de l'encàrrec i comunicar eficientment els missatges
adreçats a mitjans d’informació i/o de difusió diferents mitjançant la
fotografia, atenent a les característiques del mitjà i suport.
Identificar
i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i tècnics d'un projecte
de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Seleccionar
i utilitzar les tècniques i els recursos o estils artístics més adients per
donar solució fotogràfica als objectius comunicatius i expressius, formals,
funcionals i tècnics d’un problema comunicatiu de l'encàrrec de projecte.
Realitzar
els originals tenint present les particularitats dels processos de
reproducció i/o difusió posteriors i saber realitzar el seguiment i el
control de qualitat corresponent.
Transmetre
la informació adequada amb precisió i elaborar normes d'aplicació i generar documents que facilitin la
comprensió, gestió i posterior evolució del producte fotogràfic.
|
|||||
Específiques
de cicle formatiu
|
|||||
Activitats d’ensenyament aprenentatge.
Títol i hores
|
Hores totals: 9
|
||||
Lectives: 9
|
No presencials: 0
|
||||
Activitats d’avaluació i recuperació /
Ponderació
|
|||||
Prova escrita dels continguts
observats en les activitats i recull de referents de treballs en aquests
àmbits
Es donarà l’opció de
realització de totes dues opcions o la combinació de totes dues realitzant l’opció
A per a la seva visualització estereoscòpica com a incentiu per pujar nota
|
|||||
CFGS: FOTOGRAFIA
|
||||||||||
Nº
7
|
Nom
del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS
9
|
Hores:
99h a 20n curs
|
|||||||
Lectives:
99
|
No
presencials: 51
|
|||||||||
Nº
6
|
Títol
UNITAT FORMATIVA: Percepció visual i òptica fotogràfica ll.
|
Curs
2on
|
ECTS
2
|
Hores:
50
|
||||||
Lectives:
29
|
No
presencials: 21
|
|||||||||
Nº
|
UNITATS DE PROGRAMACIÓ
|
Hores
|
Curs
|
Quadrimestre
|
*Espais
|
*Recursos
|
||||
Lectives
|
No presencials
|
|||||||||
1
|
Percepció visual i Òptica Fotogràfica
ll
Gran Format i Sistemes Flexibles. La
cámera técnica i els objectius descentrables.
|
30 h
|
2on
|
2on
|
Sí
|
Sí
|
||||
30
|
||||||||||
2
|
Percepció visual i Òptica Fotogràfica
ll
Estètica dels
diferents formats i sistemas òptics. Edició
digital d’imatges amb estètica d’objectius descentrables
|
20 h
|
2on
|
2on
|
Sí
|
Sí
|
||||
*Indicar si/no
UP número
|
Descripció dels requeriments específics
d’espais/d’equipaments
|
6.1
|
Espais Exteriors/Jardins/Platós
de llum d’estudi-flaix
|
6.2
|
Espais
Exteriors/Jardins/Platós de llum d’estudi-flaix
|
UP número
|
Descripció dels requeriments específics de recursos
|
6.1
|
Trípodes gran
format/Càmeres Tècniques/Òptiques macro-tele-angular
|
6.2
|
Càmeres DSLR/Càmeres
de banc òptic/Ordinador Portàtil/Adobe Photoshop
|
CFGS
FOTOGRAFIA
|
|||||
Nº 7
|
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS: 9
|
|||
Nº 6
|
Unitat Formativa Percepció
visual i Òptica Fotogràfica ll
|
Curs: 2on
|
ECTS: 2
|
||
Nº 1
|
UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Gran
Format i Sistemes Flexibles. La
cámera técnica i els objectius descentrables.
|
Hores totals: 50
|
|||
Lectives: 30
|
No presencials: 6
|
||||
Objectius específics / didàctics.
|
Resultats
d’aprenentatge / criteris d’avaluació
|
||||
Comprèn i utilitza
adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia
Comprèn les
diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge
Estableix els fenòmens
físic-químics que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges
Comprèn el maneig de
les càmeres i els equips fotogràfics
Específics:
-Assumir
les particularitats del treball amb càmera de gran format.
-Fer
un ús didàctic de la càmera flexible per entendre millor el comportament del
sistema òptic i la formació de la imatge a qualsevol tipologia de càmera.
-Comprendre
les possibilitats tècniques i estètiques d’altres tipologies de càmeres
d’objectius descentrables
-Saber
aplicar la llei de Scheimpflug
|
Analitza la base
científica i tecnològica de la fotografia. Estudia el fet fotogràfic des
d'aspectes científics i mecànics.
Té una idea completa
i identifica les especificacions i característiques tècniques dels materials
i equips fotogràfics.
·
Comprèn i utilitza adequadament
la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia
·
Comprèn les diferents
possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge
·
Estableix els fenòmens
físico-químics que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges.
·
Comprèn el maneig de les càmeres
i els equips fotogràfics.
|
||||
Continguts contextualitzats en la unitat. |
Capacitats / competències. |
||||
Principis físics. La llum i l'òptica.
Lleis que intervenen directament en el fet fotogràfic
Les càmeres i equips
fotogràfics. Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques, utilització i
manteniment
|
Tranversals
de
nivell
·
Responsabilitat: disposició per
implicar-se en el treball, garantir la realització de la tasca, cuidant que el
funcionament dels recursos sigui l'adequat, amb la capacitat de prendre
decisions, de dirigir una activitat amb responsabilitat de coordinació i
supervisió del treball tècnic, respondre del resultat i donar-ne raó.
·
Resolució de problemes: disposició i habilitat
d’analitzar la informació necessària per avaluar i donar resposta a
situacions previstes i no previstes, mitjançant la recerca de solucions fonamentades,
creatives i innovadores dins d’un
camp d’estudi o professional, mitjançant l'organització i/o aplicació d'una
estratègia o seqüència operativa - identificació del problema, diagnòstic,
formulació de solucions i avaluació - definida o no per trobar la solució que
respongui de la millor forma possible al problema.
·
Treball en equip: disposició i habilitat
per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant
part d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a
fer-ho individualment o competitivament.
·
Organització del
treball: disposició
i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i
els recursos humans, distribuir les
funcions entre els
integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a
desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
· Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge
necessàries per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa
per innovar en la seva aplicació i
progressar en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el
pensament estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient
d'un conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar
la informació en coneixement propi.
|
||||
Generals
de família
professional
Concretar les característiques
temàtiques, estilístiques i comunicatives d'un encàrrec fotogràfic a partir
de les especificacions donades.
Seleccionar i analitzar documents i materials de referència del projecte fotogràfic. Suggerir idees i proposar diverses solucions fotogràfiques per als treballs assignats. Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec. Portar a terme l'encàrrec fotogràfic atenent al posterior mitjà i suport de comunicació i dotar-lo dels recursos gràfics comunicatius més eficients. |
|||||
Específiques
de cicle formatiu
Atendre adequadament les especificacions d'un
encàrrec donat proposant solucions diverses de fotografia, orientades a
formats i mitjans tècnics diferents.
Planificar i desenvolupar totes les fases
dels projectes de fotografia mitjançant les tècniques fotogràfiques i estils
més adequats a les especificacions narratives i tècniques prèviament
determinades i amb el nivell de qualitat exigible professionalment.
Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i
tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Utilitzar i dominar els
formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els
aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del
material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
|
|||||
Activitats d’ensenyament aprenentatge.
Títol i hores
|
Hores totals: 30
|
||||
Lectives:
|
No presencials:
|
||||
Activitats d’avaluació i recuperació /
Ponderació
|
|||||
Prova escrita dels continguts
teòrics sobre propietats físiques de la llum.
Entrega opcional de
l’activitat 6.1.3 en cas de no tenir enllestida l’activitat 6.1.2 abans de la
data límit de tancament de la UF coincidint amb la de fi de quadrimestre.
L’entrega de qualsevol de les activitats abans de la data límit de
l’avaluació final suposa la recuperació suficient de la UF. Amb l’entrega de
totes dues activitats es ponderarà la mitja de les notes obtingudes a totes
dues i aquesta amb la de la prova escrita, que també serà objecte de
recuperació en cas d’haver-la suspès. El valor de la nota de la prova escrita
comptarà un 20% del total.
|
|||||
CFGS
FOTOGRAFIA
|
|||||
Nº 7
|
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
|
ECTS: 9
|
|||
Nº 6
|
Unitat Formativa Percepció
visual i Òptica Fotogràfica ll
|
Curs: 2on
|
ECTS: 2
|
||
Nº 1
|
UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Estètica dels diferents formats i sistemas òptics. Edició digital d’imatges amb estètica
d’objectius descentrables
|
Hores totals: 50
|
|||
Lectives: 20
|
No presencials: 5
|
||||
Objectius específics / didàctics.
|
Resultats
d’aprenentatge / criteris d’avaluació
|
||||
Comprèn i utilitza
adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia
Comprèn les
diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge
Estableix els
fenòmens físic-químics que intervenen en un sistema de captació i registre
d’imatges
Comprèn el maneig de
les càmeres i els equips fotogràfics
Específics:
-Assumir
les particularitats del treball amb càmera de gran format.
-Aplicar
l’estètica dels moviments dels muntants de la càmera i comprovar els canvis a
la perspectiva i profunditat de camp
-Comprendre les possibilitats tècniques i estètiques
d’altres tipologies de càmeres d’objectius descentrables
-Saber
aplicar la llei de Scheimpflug
|
Analitza la base
científica i tecnològica de la fotografia. Estudia el fet fotogràfic des
d'aspectes científics i mecànics.
Té una idea completa
i identifica les especificacions i característiques tècniques dels materials
i equips fotogràfics.
·
Comprèn i utilitza adequadament
la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia
·
Comprèn les diferents
possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge
·
Estableix els fenòmens
físico-químics que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges.
·
Comprèn el maneig de les càmeres
i els equips fotogràfics.
|
||||
Continguts contextualitzats en la unitat. |
Capacitats / competències. |
||||
Principis físics. La llum i l'òptica.
Lleis que intervenen directament en el fet
fotogràfic
Les càmeres i equips
fotogràfics. Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques, utilització i
manteniment
|
Tranversals
de
nivell
· Competència comunicativa: capacitat de
comunicar els seus coneixements, idees, habilitats i activitats en contextos
professionals als seus iguals, supervisors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
· Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge
necessàries per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa
per innovar en la seva aplicació i
progressar en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el
pensament estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient
d'un conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar
la informació en coneixement propi.
|
||||
Generals
de família
professional
Concretar les característiques
temàtiques, estilístiques i comunicatives d'un encàrrec fotogràfic a partir
de les especificacions donades.
Seleccionar i analitzar documents i materials de referència del projecte fotogràfic. Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec. Portar a terme l'encàrrec fotogràfic atenent al posterior mitjà i suport de comunicació i dotar-lo dels recursos gràfics comunicatius més eficients. |
|||||
Específiques
de cicle formatiu
Atendre adequadament les especificacions d'un
encàrrec donat proposant solucions diverses de fotografia, orientades a formats
i mitjans tècnics diferents.
Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i
tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Utilitzar i dominar els
formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els
aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del
material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
Coordinar el treball que es derivi o generi a
partir del desenvolupament del
projecte de fotografia.
|
|||||
Activitats d’ensenyament aprenentatge.
Títol i hores
|
Hores totals:
|
||||
Lectives:
|
No presencials:
|
||||
Activitats d’avaluació i recuperació /
Ponderació
|
|||||
Prova escrita dels continguts
teòrics sobre propietats físiques de la llum.
Entrega opcional de
l’activitat 6.1.3 en cas de no tenir enllestida l’activitat 6.1.2 abans de la
data límit de tancament de la UF coincidint amb la de fi de quadrimestre.
L’entrega de qualsevol de les activitats abans de la data límit de
l’avaluació final suposa la recuperació suficient de la UF. Amb l’entrega de
totes dues activitats es ponderarà la mitja de les notes obtingudes a totes
dues i aquesta amb la de la prova escrita, que també serà objecte de
recuperació en cas d’haver-la suspès. El valor de la nota de la prova escrita
comptarà un 20% del total.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario