Páginas

sábado, 9 de mayo de 2020

TÈCNICA FOTOGRÀFICA II UNITATS DE PROGRAMACIÓ: PROGRAMACIÓ DE LES UP (UNITATS DE PROGRAMACIÓ)

VEURE PRÈVIAMENT:

Tècnica Fotogràfica II. Programació de Competències bàsiques, objectius, continguts, avaluació i relació de Unitats Formatives i de Programació vinculades a les seves activitats d'aprenentatge.

Tècnica Fotogràfica II al CFGS Fotografía. Recursos i altres aspectes de funcionament al context de la EASD de L'Hospitalet

Tècnica Fotogràfica II. Segon Curs CFGS Fotografía. M. A. F. Alborés. INTRODUCCIÓ. CONTEXT. ATENCIÓ A LA DIVERSITAT. METODOLOGIA I ACTIVITATS (TEMPORITZACIÓ): METODOLOGIA.




1.- CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR D’ARTS PLÀSTIQUES I DISSENY (LOE): ORGANITZACIÓ
a) Distribució de mòduls i unitats formatives en els dos cursos 
  
         
CFGS: FOTOGRAFIA
Hores lectives: 2.000
No presencials: 1.000
ECTS: 120
MÒDUL
Hores lectives
ECTS
1r curs
2n curs
Observacions
Nº UF
Hores lectives
ECTS
Nº UF
Hores lectives
ECTS

1
Fonaments de la representació i l’expressió
99h
6
3
99h
6





2
visualTeoria de la imatge
66h
3
1
66h
3



3h 1r Q./ 1.5h 2n Q.

3
Mitjans informàtics
99h
6
3
99h
6





4
Història de la fotografia
99h
6
2
99h
6





5
Projectes de fotografia
350+46h: 396h*
23+3: 26
2
148.5h
10
2
247.5h
16
* Lliure disposició.

6
Teoria Fotogràfica
345h
21
2
198h
12
1
148.5h
9


7
Tècnica fotogràfica
200+48h: 248h*
12+3: 15
3
148.5h
9
3
99h
6
* Lliure disposició.

8
Llenguatge i tecnologia audiovisual
198h
12



3
198h
12
.

9
Formació i orientació laboral
66h
3



4
66h
3
3h 1r Q./1.5h 2n Q.

10
Projecte integrat
99h
10



1
99h
10
Mòdul 2n Q. 2ncurs

11
Formació en centres de treball (FCT)
280h
12




280h
12


Total
2.000
120


52


68


Total
2.000
120


60


60



b) Criteris per a l’organització de la fase de formació pràctica en empreses, estudis o tallers. (FCT_Decret 304/1995 i Ordre ENS/193/2002)
Objectius del títol per a la fase de Formació pràctica en empreses, estudis o tallers.
El tècnic superior en fotografia desenvolupa treballs professionals, amb domini de la tècnica i del llenguatge fotogràfic, amb finalitat i intenció comunicativa, des dels diferents camps de la fotografia: publicitat, moda, reportatge, fotoperiodisme, fotografia científica o d'altres.
Elaborar obra original de fotografia a partir d'un encàrrec professional determinat o d'un projecte propi.
Definir les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo.
Organitzar i desenvolupar les diferents fases del projecte i els controls de qualitat corresponents per garantir un producte fotogràfic concorde als paràmetres professionals exigibles.
Concretar les característiques temàtiques, estilístiques i comunicatives d'un encàrrec fotogràfic a partir de les especificacions donades.
Seleccionar i analitzar documents i materials de referència del projecte fotogràfic.
Suggerir idees i proposar diverses solucions fotogràfiques per als treballs assignats.
Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec.
Portar a terme l'encàrrec fotogràfic atenent al posterior mitjà i suport de comunicació i dotar-lo dels recursos gràfics comunicatius més eficients.
Concreció dels criteris de cerca d’empreses per a la fase de Formació pràctica en empreses, estudis o tallers.
treballs professionals, amb domini de la tècnica i del llenguatge fotogràfic, amb finalitat i intenció comunicativa, des dels diferents camps de la fotografia: publicitat, moda, reportatge, fotoperiodisme, fotografia científica o d'altres



2.- MODUL: TÈCNICA FOTOGRÀFICA PROGRAMACIÓ DE LES UF (UNITATS FORMATIVES)
a)     Unitats Formatives: durada i seqüència d’ impartició

CFGS:
Nº Mòdul: 7
Títol MÒDUL: TÈCNICA FOTOGRÀFICA (1er i 2on curs)
ECTS: 12+3: 15
Hores: 200+48h: 248h*
Lectives: 148,5
No presencials: 86,5
UNITATS FORMATIVES
Curs
ECTS
Hores
Curs
Quadrimestre
*Requeriments d’espais
específics
*Requeriments docents específics
Lectives
No presencials
1
Captació de la Imatge Fotogràfica i Fotometria l
1er


1er
1er
69
31
2
Captació de la Imatge i Fotometria ll . Il·luminació d’estudi
2on
3

2on
1er


3
Processament fotogràfic i flux de treball l
1er


1er
20n
43
32
4
Processament fotogràfic i flux de treball ll
2on
1

2on
2on


5
Percepció visual i Òptica Fotogràfica l
1er


1er
2on
36,5
23,5
6
Percepció visual i Òptica Fotogràfica ll
2on
2
50
29
21
2on
2on


































UF número
Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
1
Aula amb ordinadors (per alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria. Plató de llum natural o llum contínua amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
2
Aula amb ordinadors (per alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria. Plató de llum d’estudi (flaix) amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
3
Aula amb ordinadors (per alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria. Plató de llum natural o llum contínua amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
4
Aula amb ordinadors (per alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum d’estudi (flaix) amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
5
Aula amb ordinadors (per alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria. Plató de llum natural o llum contínua amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
6
Aula amb ordinadors (per alumnes que no en disposin), projector i pantalla de projecció. Recomanable accés a espais exteriors i jardins per a treballs de fotometria.
Plató de llum d’estudi (flaix) amb lluminàries, fons, taules de bodegó, trípodes, reflectors, difusors, filtres cromàtics i càmeres DSLR per alumnes que no en disposin.
Òptiques fotogràfiques (macro, angular, tele...). Trípodes de gran format. Càmeres de gran format / flexible /càmeres tècniques amb òptiques normals (no angulars) o de focal llarga per a demostracions d’enfocament selectiu a un pla oblic a l’eix òptic.
Recomanable accés a espais exteriors (jardí) per a preses fotogràfiques d’observació de l’estètica tilt/shift






























c) Descripció dels requeriments específics de docents
UF número
Descripció dels requeriments específics de docents
1
Mestre de taller de fotografia i processos de reproducció (808)
2
Mestre de taller de fotografia i processos de reproducció (808)
3
Mestre de taller de fotografia i processos de reproducció (808)
4
Mestre de taller de fotografia i processos de reproducció (808)
5
Mestre de taller de fotografia i processos de reproducció (808)
6
Mestre de taller de fotografia i processos de reproducció (808)

d) Estratègies metodològiques
Professorat que l’impartirà:
Mestre de taller de fotografia i processos de reproducció (808)
Manuel A. Fdez. Alborés
Introduccions amb classes magistrals teòric pràctiques
Demostracions teòric-pràctiques en projeccions a l’aula. Elaboració de temes amb power-points i entrades específiques del blog-classe amb exemples d’activitats de cursos anteriors
Desenvolupament de pràctiques dirigides a plató i altres espais de l’escola organitzades per equips de treball

Recursos didàctics de referència:
Bibliografia i webgrafia específica (veure especificacions per activitats)


Estratègies metodològiques aplicades en el desenvolupament del mòdul:
Introduccions amb classes magistrals teòric-pràctiques
Demostracions teòric-pràctiques en projeccions a l’aula.
Elaboració de temes amb power-points i entrades específiques del blog-classe amb exemples d’activitats de cursos anteriors
Desenvolupament de pràctiques dirigides a plató i altres espais de l’escola organitzades per equips de treball

c) criteris i instruments d’avaluació de la unitat formativa. criteris de recuperació.

Interpreta adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats la tecnologia fotogràfica.
Comprèn el maneig de les càmeres i els equips fotogràfics. Manipula amb destresa càmeres i equips fotogràfics.
Relaciona diferents tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions, cobertura, qualitat i cost.
Donat un exercici específic de fotografia, identifica les peculiaritats tècniques i artístiques del gènere al qual pertany, selecciona l'equip i més adequat i ho fa correctament en totes les seves fases.
Aplica els continguts propis de l'especialitat en una gran diversitat d'exercicis específics.
Compren i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.
Interpreta adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats la tecnologia fotogràfica.
Relaciona diferents tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions, cobertura, qualitat i cost.
Selecciona i du a terme el sistema d'il·luminació que millor correspon a les especificacions tècniques, comunicatives i artístiques d'exercicis pràctics de l'especialitat.
Compara les prestacions d’un equip luminotècnic d’un estudi fotogràfic amb un d’exteriors
Descriu les característiques tècniques d’un estudi fotogràfic
Donat un exercici específic de fotografia, identifica les peculiaritats tècniques i artístiques del gènere al qual pertany, selecciona l'equip i més adequat i ho fa correctament en totes les seves fases.
Aplica els continguts propis de l'especialitat en una gran diversitat d'exercicis específics.
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia






Conjunt d’unitats de programació: durada i seqüència d’impartició,
Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació


Relació entre UFs, UPs i Activitats
UF
UP / Activitats
UF 2
Captació de la Imatge i Fotometria II
UP
Activitats
UP 2.1
Captació de la Imatge i Fotometria ll .
Mesura incident amb exposímetre. Lluminàries.
2.1.1
Balanç de blancs (amb filtres cromàtics a les fonts de llum)
2.1.2
Esquema bàsic d’il·luminació amb flaix d’estudi (Fotometria)
UP 2.2
Captació de la Imatge i Fotometria ll . Il·luminació d’estudi. Esquemes d’il·luminació amb flaix i llei inversa del quadrat
2.2.1
Fons Blanc “cremat”/gris/negre
2.2.2
Farciment i contrast/Clau alta i clau baixa (retrat amb barret)
2.2.3
Objectes reflectants/transllúcids/opacs
2.2.4
Recreació d’il·luminacions exemplars
UF 4
Processament fotogràfic i flux de treball ll
UP
Activitats
UP 4.1
Processament fotogràfic i flux de treball ll.
Concept-art: anàlisi de la imatge i planificació de la presa per a la seva edició digital
4.1.1
Presa fotogràfica d’estudi per a fotomuntatge: superheroi / fotograma cinema / (opció A)
4.1.2
Edició digital i fotomuntatge: superheroi / fotograma de cine / (opció A)
Processament fotogràfic i flux de treball ll:
Imatge i edició 3D. Relació entre les condicions òtiques de la presa i els seus paràmetres digitals.

4.2.1
imatge 3D (opcional a 4.1.1 – Opció B)
4.2.2
edició 3D (opcional a 4,1,2- Opció B)
UF 6
Percepció visual i òptica fotogràfica ll
UP
Activitats
UP 6.1
Percepció visual i Òptica Fotogràfica ll
Gran Format i Sistemes Flexibles.
La cámera técnica i els objectius descentrables.
6.1.1
Pràctiques amb càmera tècnica
UP 6.2
Percepció visual i Òptica Fotogràfica ll
Estètica dels diferents formats i sistemas òptics. Edició digital d’imatges amb estètica d’objectius descentrables
6.2.1
Edició digital d’imatges amb estètica d’objesctius descentrables
6.2.2
Estereoscòpia i Monoscòpia. Eix òptic, distància focal i profunditat de camp/ampliació
(activitat opcional associada a activitat 4.2.2 B)

 




CFGS: FOTOGRAFIA
Nº 7
Nom del mòdul: Tècnica fotogràfica (2on Curs)
ECTS 6
Hores: 150
Lectives: 99
No presencials: 51
Nº 2
Títol UNITAT FORMATIVA:
Captació de la Imatge i Fotometria II
Curs 2on
ECTS 2
Hores: 75
Lectives: 45
No presencials: 30


UNITATS DE PROGRAMACIÓ
Hores
Curs
Quadrimestre
*Espais
*Recursos
Lectives
No presencials
1
Captació de la Imatge i Fotometria ll .
Mesura incident amb exposímetre. Lluminàries.
30
2on
1er
30

2
Captació de la Imatge i Fotometria ll . Il·luminació d’estudi. Esquemes d’il·luminació amb flaix i llei inversa del quadrat
45
30
15
2on
1er










*Indicar si/no

UP número
Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
2.1
Aula amb ordinadors, connexió a internet, projector i pantalla de projecció
Plató de llum discontínua / flaix d’estudi. Dotació d’equipament fotogràfic i lluminàries. Fons intercanviables i taules de Bodegó.
2.2
Aula amb ordinadors, connexió a internet, projector i pantalla de projecció
Plató de llum discontínua / flaix d’estudi. Dotació d’equipament fotogràfic i lluminàries. Fons intercanviables i taules de Bodegó.



UP número
Descripció dels requeriments específics de recursos
2.1
Càmeres Rèflex Analògiques i DSLR. Cèl·lules de sincro/flaix. Exposímetres. Trípodes. Lluminàries i accessoris d’il·luminació (paràboles, cons, canons, nius d’abella, pantògrafs, cables de sincronització, piles i bateries, targetes de memòria, filtres cromàtics, filtres polaritzadors, filtres i pantalles difusores, reflectors, etc.) Ordinadors protàtils per a alumnes que no en disposin i càmeres i òptiques per alumnes que no en disposin.
2.2
Càmeres Rèflex Analògiques i DSLR. Cèl·lules de sincro/flaix. Exposímetres. Trípodes. Lluminàries i accessoris d’il·luminació (paràboles, cons, canons, nius d’abella, pantògrafs, cables de sincronització, piles i bateries, targetes de memòria, filtres cromàtics, filtres polaritzadors, filtres i pantalles difusores, reflectors, etc.) Ordinadors protàtils per a alumnes que no en disposin i càmeres i òptiques per alumnes que no en disposin.

Unitats de programació: resultats d’aprenentatge, continguts, activitats d’ensenyament/aprenentatge i d’avaluació:
CFGS: FOTOGRAFIA
Nº 7
Mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS: 9 * a 2on Curs: (6* +adaptació curricular* crèdits de lliure elecció)
Nº 2
Unitat Formativa: Captació de la Imatge i Fotometria ll
Curs: 2on
ECTS: 2
Nº 2.1
UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Captació de la Imatge i Fotometria ll .
Mesura incident amb exposímetre. Lluminàries.
Hores totals: 30
Lectives: 30
No presencials: 0
Objectius específics / didàctics.
Resultats d’aprenentatge  / criteris d’avaluació

2. Dominar els processos bàsics de la realització fotogràfica, en els seus aspectes teòrics i pràctics, per utilitzar les diferents tècniques i estils fotogràfics en els àmbits apropiats.
Conèixer les especificacions i característiques tècniques dels materials i equips fotogràfics.

Manejar i utilitzar equips fotogràfics per a la realització de la presa de la imatge i desenvolupar procediments operatius de control tècnic.

Conèixer en la teoria i en la pràctica els diversos sistemes d'il·luminació i exercitar-se en la realització de fotografies en tot tipus de condicions d'il·luminació.

Conèixer les peculiaritats tècniques i artístiques dels gèneres fotogràfics i aplicar-les en exercicis pràctics.

Dominar la terminologia especifica del medi.
Té una idea completa i identifica les especificacions i característiques tècniques dels materials i equips fotogràfics.
Manipula i utilitza equips fotogràfics per a la realització de la presa de la imatge i desenvolupa procediments operatius de control tècnic.
Té una idea completa de la teoria i aplica en la pràctica els diversos sistemes d'il·luminació.
S’exercita en la realització de fotografies en tot tipus de condicions d'il·luminació.
Domina la terminologia especifica del medi.
Interpreta adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats la tecnologia fotogràfica.
Comprèn el maneig de les càmeres i els equips fotogràfics.
Maneja amb destresa càmeres i equips fotogràfics.
Relaciona diferents tipus de captació i registre d’imatges amb les seves aplicacions, cobertura, qualitat i cost.
Selecciona i du a terme el sistema d'il·luminació que millor correspon a les especificacions tècniques, comunicatives i artístiques d'exercicis pràctics de l'especialitat.
Compara les prestacions d’un equip luminotècnic d’un estudi fotogràfic amb un d’exteriors
Descriu les característiques tècniques d’un estudi fotogràfic
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.


Continguts contextualitzats en la unitat.

Capacitats / competències.

Les càmeres i equips fotogràfics. Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques, utilització i manteniment.
El control tècnic en la presa.
Sistemes, equips i tècniques d'il·luminació. Fotometria.
Condicionaments tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents gèneres

Tranversals de nivell 

·       Treball en equip: disposició i habilitat per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant part d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a fer-ho individualment o competitivament.
·       Organització del treball: disposició i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i els recursos humans, distribuir les
funcions entre els integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
Generals de família professional
Idear i elaborar projectes de l’especialitat de fotografia, amb qualitat formal i funcional (tècnica, artística i comunicativa) a partir d'un projecte propi o d'un encàrrec professional determinat
Específiques  de cicle formatiu
Utilitzar i dominar els formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
Activitats d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
Hores totals:  75
Lectives:
No presencials:
Nº

·    *Amb adaptació curricular de lliure elecció
*Amb adaptació curricular de lliure elecció
1
Balanç de blancs (amb filtres cromàtics a les fonts de llum)
6*
3*
2
Esquema bàsic d’il·luminació amb flaix d’estudi (Fotometria)
12·
6*
Activitats d’avaluació i recuperació / Ponderació
Prova teòrica escrita (20%)
Recuperació de la prova escrita i entrega de les activitats fora de termini de l’activitat abans del termini de la UF. abans del termini de tancament del Quadrimestre i abans del termini de tancament de l’avaluació final







CFGS: FOTOGRAFIA
Nº 7
Mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS: 9 * a 2on Curs: (6* +adaptació curricular* crèdits de lliure elecció)
Nº 2
Unitat Formativa: Captació de la Imatge i Fotometria ll
Curs: 2on
ECTS: 2
Nº 2.2
UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Captació de la Imatge i Fotometria ll . Il·luminació d’estudi. Esquemes d’il·luminació amb flaix i aplicació de la llei inversa del quadrat.
Hores totals: 45
Lectives: 30
No presencials: 15
Objectius específics / didàctics.
Resultats d’aprenentatge  / criteris d’avaluació

Conèixer les especificacions i característiques tècniques dels materials i equips fotogràfics.

Manejar i utilitzar equips fotogràfics per a la realització de la presa de la imatge i desenvolupar procediments operatius de control tècnic.

Conèixer en la teoria i en la pràctica els diversos sistemes d'il·luminació i exercitar-se en la realització de fotografies en tot tipus de condicions d'il·luminació.

Dominar la terminologia especifica del medi.
Té una idea completa i identifica les especificacions i característiques tècniques dels materials i equips fotogràfics.
Manipula i utilitza equips fotogràfics per a la realització de la presa de la imatge i desenvolupa procediments operatius de control tècnic.
Té una idea completa de la teoria i aplica en la pràctica els diversos sistemes d'il·luminació.
S’exercita en la realització de fotografies en tot tipus de condicions d'il·luminació.
Domina la terminologia especifica del medi.
Interpreta adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats la tecnologia fotogràfica.
Comprèn el maneig de les càmeres i els equips fotogràfics.
Maneja amb destresa càmeres i equips fotogràfics.
Selecciona i du a terme el sistema d'il·luminació que millor correspon a les especificacions tècniques, comunicatives i artístiques d'exercicis pràctics de l'especialitat.
Descriu les característiques tècniques d’un estudi fotogràfic
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.


Continguts contextualitzats en la unitat.

Capacitats / competències.

Les càmeres i equips fotogràfics. Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques, utilització i manteniment.
El control tècnic en la presa.
Sistemes, equips i tècniques d'il·luminació. Fotometria.
Condicionaments tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents gèneres

Tranversals de nivell 

·       Treball en equip: disposició i habilitat per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant part d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a fer-ho individualment o competitivament.
·       Organització del treball: disposició i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i els recursos humans, distribuir les
funcions entre els integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
·       Competència comunicativa: capacitat de comunicar els seus coneixements, idees, habilitats i activitats en contextos professionals als seus iguals, supervisors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
Generals de família professional
Idear i elaborar projectes de l’especialitat de fotografia, amb qualitat formal i funcional (tècnica, artística i comunicativa) a partir d'un projecte propi o d'un encàrrec professional determinat
Específiques  de cicle formatiu
Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Utilitzar i dominar els formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
Activitats d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
Hores totals:  75
Lectives:
No presencials:
Nº

·    Amb adaptació curricular de lliure elecció
*Amb adaptació curricular de lliure elecció
1
Fons Blanc “cremat”/gris/negre
3*
2
Farciment i contrast/Clau alta i clau baixa (retrat amb barret)
6*
3
Objectes reflectants/transllúcids/opacs
12*
6*
4
Recreació d’il·luminacions exemplars
9*
3*
Activitats d’avaluació i recuperació / Ponderació
Prova teòrica escrita (20%)
Activitats opcionals recollint els paràmetres de les proves no presentades
Recuperació de la prova escrita i entrega de les activitats fora de termini de l’activitat abans del termini de la UF. abans del termini de tancament del Quadrimestre i abans del termini de tancament de l’avaluació final







CFGS: FOTOGRAFIA                                                          * ECTS: 9 * a 2on Curs: (6* +adaptació curricular* crèdits de lliure elecció)
Nº 7
Nom del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS 9*
Hores: 150
Lectives: 99
No presencials: 51
Nº 4
Títol UNITAT FORMATIVA:
Processament fotogràfic i flux de treball ll
Curs 2on
ECTS 1
Hores: 25
Lectives: 25
No presencials: 30*


UNITATS DE PROGRAMACIÓ
Hores
Curs
Quadrimestre
*Espais
*Recursos
Lectives
No presencials
1
Processament fotogràfic i flux de treball ll.
Concept-art: anàlisi de la imatge i planificació de la presa per a la seva edició digital
16
2on
2on
16

2
Processament fotogràfic i flux de treball ll:
Imatge i edició 3D. Relació entre les condicions òtiques de la presa i els seus paràmetres digitals.

9
2on
2on











*Indicar si/no


UP número
Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
4.1
Aula amb ordinadors, connexió a internet, projector i pantalla de projecció
Plató de llum discontínua / flaix d’estudi. Dotació d’equipament fotogràfic i lluminàries. Fons intercanviables i taules de Bodegó.
4.2
Aula amb ordinadors, connexió a internet, projector i pantalla de projecció
Plató de llum discontínua / flaix d’estudi. Dotació d’equipament fotogràfic i lluminàries. Fons intercanviables i taules de Bodegó.

UP número
Descripció dels requeriments específics de recursos
4.1
Càmeres Rèflex Analògiques i DSLR. Cèl·lules de sincro/flaix. Exposímetres. Trípodes. Lluminàries i accessoris d’il·luminació (paràboles, cons, canons, nius d’abella, pantògrafs, cables de sincronització, piles i bateries, targetes de memòria, filtres cromàtics, filtres polaritzadors, filtres i pantalles difusores, reflectors, etc.) Ordinadors portàtils per a alumnes que no en disposin i càmeres i òptiques per alumnes que no en disposin.
4.2
Càmeres Rèflex Analògiques i DSLR. Cèl·lules de sincro/flaix. Exposímetres. Trípodes. Lluminàries i accessoris d’il·luminació (paràboles, cons, canons, nius d’abella, pantògrafs, cables de sincronització, piles i bateries, targetes de memòria, filtres cromàtics, filtres polaritzadors, filtres i pantalles difusores, reflectors, etc.)
Càmeres estereoscòpiques de doble objectiu si és possible. (opcional)
Muntants per a exposicions simultànies sincronitzades de dues càmeres. (opcional)
Ordinadors portàtils per a alumnes que no en disposin i càmeres i òptiques per alumnes que no en disposin.


CFGS: FOTOGRAFIA
Nº 7
Mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS: 9
Nº 4
Unitat Formativa: Processament fotogràfic i flux de treball ll
Curs: 2on
ECTS: 1
Nº 4.1
UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Processament fotogràfic i flux de treball ll. Concept-Art
Hores totals: 25
Lectives:25
No presencials: 0
Objectius específics / didàctics.
Resultats d’aprenentatge  / criteris d’avaluació

-Modelar la il·luminació d’una escena adequant-se a les expectatives expressives del fotògraf

-Saber descriure la il·luminació d’una fotografia, una escena teatral, cinematogràfica

o pictòrica ja existent

-Saber utilitzar les eines necessàries de Photoshop per crear una nova imatge, mitjançant el retoc i la combinació, la deformació i la transformació d’altres fotografies (pròpies o de banc d’imatges).

-Saber preveure les tasques fotogràfiques que ens podem estalviar amb l’edició digital I quines tasques de l’edició digital ens podem estalviar a la presa fotogràfica.
-Reconèixer els trets característics de la il·luminació d’una escena i reproduir-los

-Controlar tots els aspectes referents a la presa fotogràfica.

-Assolir les possibilitats expressives dels diferents controls de la càmera.

-Previsualitzar els resultats diferents en funció dels canvis aplicats a la càmera (ús de

diferents òptiques, enquadraments, enfocaments selectius, nitidesa, profunditat de camp, velocitat d’obturació)


Discerneix les tecnologies aplicades a la reproducció i impressió de la imatge fotogràfica i utilitza els equips fotogràfics per a l'edició de la imatge
Processa imatges mitjançant diferents tècniques i desenvolupa procediments operatius de control tècnic.
Domina la terminologia especifica del medi

Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un determinat format de pel·lícula i/o sensor digital
Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un determinat sistema d’impressió
Identifica el suport emprat en una fotografia
Interpreta adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats la tecnologia fotogràfica.
Enumera les característiques i propietats de diferents tipus d’Impressió.
Enumera les característiques i propietats de diferents tipus d’emulsions, sensors, escàners, etc.
Processa correctament imatges mitjançant diferents tècniques i realitza l'adequat tractament del B / N i el color.
Aplica els continguts propis de l'especialitat en una gran diversitat d'exercicis específics
Detalla el procediment que s’ha d’emprar per al tractament d’una imatge.
Domina les tècniques de processament de la imatge fotogràfica i les seves fases.
Resol exercicis pràctics de fotografia fotoquímica i digital realitzant correctament tot el procés fins a la materialització d'imatges de la qualitat tècnica exigible a nivell professional.
Du a terme adequadament el control de qualitat de la reproducció de la imatge i del color
Donat un exercici específic de fotografia, identifica les peculiaritats tècniques i artístiques del gènere al qual pertany, selecciona l'equip i processament més adequat i ho fa correctament en totes les seves fases
Fa propostes imaginatives de manipulació d’una imatge fotogràfica Presenta i emmarca adequadament imatges fotogràfiques.
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.

Continguts contextualitzats en la unitat.

Capacitats / competències.


El processat fotogràfic fotoquímic i digital. Tècniques i equips. Retoc i manipulació. Gestió i tractaments especials de B/N i color.

La materialització de la imatge fotogràfica, la seva reproducció i edició. Tecnologies de reproducció i impressió. Sistemes Computer to Print, Computer to Plate, Computer to Film.

Condicionaments tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents gèneres.

Tranversals de nivell 
·       Organització del treball: disposició i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i els recursos humans, distribuir les

funcions entre els integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
·       Competència comunicativa: capacitat de comunicar els seus coneixements, idees, habilitats i activitats en contextos professionals als seus iguals, supervisors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
·       Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge necessàries per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa per innovar en la seva aplicació i progressar en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el pensament estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient d'un conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar la informació en coneixement propi.
Generals de família professional
Elaborar obra original de fotografia a partir d'un encàrrec professional determinat o d'un projecte propi.
Definir les variables formals, funcionals, estètiques i tècniques del projecte de fotografia, planificar el procés i saber realitzar-lo.
Organitzar i desenvolupar les diferents fases del projecte i els controls de qualitat corresponents per garantir un producte fotogràfic concorde als paràmetres professionals exigibles:
1. Idear i elaborar projectes de l’especialitat de fotografia, amb qualitat formal i funcional (tècnica, artística i comunicativa) a partir d'un projecte propi o d'un encàrrec professional determinat
2.  Planificar i desenvolupar el projecte de l’especialitat de fotografia des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins la realització del producte acabat, responsabilitzant-se de la supervisió del treball tècnic especialitzat i possibilitant la coordinació del treball en equip.
3.  Planificar i realitzar els controls de qualitat corresponents a les fases diferents del projecte per garantir un producte acabat que compleixi amb els objectius gràfics, comunicatius i expressius exigibles a nivell professional i seguint en tot moment del procés les normes vigents de seguretat, salut laboral i de protecció del medi ambient
Específiques  de cicle formatiu
Buscar, seleccionar, analitzar i arxivar la documentació i el material gràfic de referència i gestionar les fonts i recursos òptims per a la realització d’un projecte de fotografia.
Atendre adequadament les especificacions d'un encàrrec donat proposant solucions diverses de fotografia, orientades a formats i mitjans tècnics diferents.
Dotar al producte fotogràfic dels elements persuasius, informatius i / o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec i comunicar eficientment els missatges adreçats a mitjans d’informació i/o de difusió diferents mitjançant la fotografia, atenent a les característiques del mitjà i suport.
Planificar i desenvolupar totes les fases dels projectes de fotografia mitjançant les tècniques fotogràfiques i estils més adequats a les especificacions narratives i tècniques prèviament determinades i amb el nivell de qualitat exigible professionalment.
Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Seleccionar i utilitzar les tècniques i els recursos o estils artístics més adients per donar solució fotogràfica als objectius comunicatius i expressius, formals, funcionals i tècnics d’un problema comunicatiu de l'encàrrec de projecte.
Utilitzar i dominar els formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
Realitzar els originals tenint present les particularitats dels processos de reproducció i/o difusió posteriors i saber realitzar el seguiment i el control de qualitat corresponent.
Realitzar els controls de qualitat necessaris en cada fase del procés projectual per a l'obtenció d'un producte fotogràfic de qualitat tècnica, artística i comunicativa i adequat al mitjà gràfic on s’ha d’incorporar.
Activitats d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
Hores totals:
Lectives:
No presencials:
Nº



4.1.1
Presa fotogràfica d’estudi per a fotomuntatge: superheroi / fotograma cinema / (opció A)
6

4.1.2
Edició digital i fotomuntatge: superheroi / fotograma de cine / (opció A)
7

Activitats d’avaluació i recuperació / Ponderació
Prova escrita dels continguts observats en les activitats i recull de referents de treballs en aquests àmbits
Es donarà l’opció de realització de totes dues opcions o la combinació de totes dues realitzant l’opció A per a la seva visualització estereoscòpica com a incentiu per pujar nota







CFGS: FOTOGRAFIA
Nº 7
Mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS: 9
Nº 4
Unitat Formativa: Processament fotogràfic i flux de treball ll
Curs: 2on
ECTS: 1
Nº 4.2
UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Processament fotogràfic i flux de treball ll:
Imatge i edició 3D. Relació entre les condicions òtiques de la presa i els seus paràmetres digitals.
Hores totals: 9
Lectives:9
No presencials: 0
Objectius específics / didàctics.
Resultats d’aprenentatge  / criteris d’avaluació

-Saber utilitzar les eines necessàries de Photoshop per crear una nova imatge, mitjançant el retoc i la combinació, la deformació i la transformació d’altres fotografies (pròpies o de banc d’imatges).
-Saber preveure les tasques fotogràfiques que ens podem estalviar amb l’edició digital I quines tasques de l’edició digital ens podem estalviar a la presa fotogràfica.
-Controlar tots els aspectes referents a la presa fotogràfica.
-Assolir les possibilitats expressives dels diferents controls de la càmera.
-Previsualitzar els resultats diferents en funció dels canvis aplicats a la càmera (ús de diferents òptiques, enquadraments, enfocaments selectius, nitidesa, profunditat de camp, velocitat d’obturació)
-Pendre consciència de les particularitats de la visió monoscòpica pròpia de la fotografia en contrast amb la visió humana I la fotografia estereoscòpica.
-Entendre que els conceptes de nitidesa, enfocament I profunditat de camp de la visió monoscòpica tenen un diferent comportament expressiu a la visió estereoscòpica.
-Realitzar parelles esteroscòpiques.
-Saber preveure les tasques fotogràfiques que ens podem estalviar amb l’edició
digital I quines tasques de l’edició digital ens podem estalviar a la presa fotogràfica en editar anàglifs estereoscòpics
Discerneix les tecnologies aplicades a la reproducció i impressió de la imatge fotogràfica i utilitza els equips fotogràfics per a l'edició de la imatge
Processa imatges mitjançant diferents tècniques i desenvolupa procediments operatius de control tècnic.
Domina la terminologia especifica del medi

Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un determinat format de pel·lícula i/o sensor digital
Distingeix les prestacions tècniques que caracteritzen un determinat sistema d’impressió
Identifica el suport emprat en una fotografia
Interpreta adequadament símbols, imatges i representacions utilitzats la tecnologia fotogràfica.
Processa correctament imatges mitjançant diferents tècniques i realitza l'adequat tractament del B / N i el color.
Aplica els continguts propis de l'especialitat en una gran diversitat d'exercicis específics
Detalla el procediment que s’ha d’emprar per al tractament d’una imatge.
Domina les tècniques de processament de la imatge fotogràfica i les seves fases.
Resol exercicis pràctics de fotografia fotoquímica i digital realitzant correctament tot el procés fins a la materialització d'imatges de la qualitat tècnica exigible a nivell professional.
Du a terme adequadament el control de qualitat de la reproducció de la imatge i del color
Fa propostes imaginatives de manipulació d’una imatge fotogràfica.
Presenta i emmarca adequadament imatges fotogràfiques.
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia.


Continguts contextualitzats en la unitat.

Capacitats / competències.


El processat fotogràfic fotoquímic i digital. Tècniques i equips. Retoc i manipulació. Gestió i tractaments especials de B/N i color.

La materialització de la imatge fotogràfica, la seva reproducció i edició. Tecnologies de reproducció i impressió. Sistemes Computer to Print, Computer to Plate, Computer to Film.

Condicionaments tècnics, artístics i comunicatius de la pràctica fotogràfica en els diferents gèneres.

Tranversals de nivell 
Generals de família professional
Buscar, seleccionar, analitzar i arxivar la documentació i el material gràfic de referència i gestionar les fonts i recursos òptims per a la realització d’un projecte de fotografia.
Atendre adequadament les especificacions d'un encàrrec donat proposant solucions diverses de fotografia, orientades a formats i mitjans tècnics diferents.
Dotar al producte fotogràfic dels elements persuasius, informatius i / o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec i comunicar eficientment els missatges adreçats a mitjans d’informació i/o de difusió diferents mitjançant la fotografia, atenent a les característiques del mitjà i suport.
Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.
Seleccionar i utilitzar les tècniques i els recursos o estils artístics més adients per donar solució fotogràfica als objectius comunicatius i expressius, formals, funcionals i tècnics d’un problema comunicatiu de l'encàrrec de projecte.
Realitzar els originals tenint present les particularitats dels processos de reproducció i/o difusió posteriors i saber realitzar el seguiment i el control de qualitat corresponent.
Transmetre la informació adequada amb precisió i elaborar normes d'aplicació i generar documents que facilitin la comprensió, gestió i posterior evolució del producte fotogràfic.
Específiques  de cicle formatiu
Activitats d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
Hores totals: 9
Lectives: 9
No presencials: 0
Nº



4.2.1
imatge 3D (opcional a 4.1.1 – Opció B)
6

4.2.2
edició 3D (opcional a 4,1,2- Opció B)
3

Activitats d’avaluació i recuperació / Ponderació
Prova escrita dels continguts observats en les activitats i recull de referents de treballs en aquests àmbits
Es donarà l’opció de realització de totes dues opcions o la combinació de totes dues realitzant l’opció A per a la seva visualització estereoscòpica com a incentiu per pujar nota







CFGS: FOTOGRAFIA
Nº 7
Nom del mòdul: TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS 9
Hores: 99h a 20n curs
Lectives: 99
No presencials: 51
Nº 6
Títol UNITAT FORMATIVA: Percepció visual i òptica fotogràfica ll.
Curs 2on
ECTS 2
Hores: 50
Lectives: 29
No presencials: 21


UNITATS DE PROGRAMACIÓ
Hores
Curs
Quadrimestre
*Espais
*Recursos
Lectives
No presencials
1
Percepció visual i Òptica Fotogràfica ll
Gran Format i Sistemes Flexibles. La cámera técnica i els objectius descentrables.
30 h
2on
2on

30

2
Percepció visual i Òptica Fotogràfica ll
Estètica dels diferents formats i sistemas òptics. Edició digital d’imatges amb estètica d’objectius descentrables
20 h
2on
2on












*Indicar si/no


UP número
Descripció dels requeriments específics d’espais/d’equipaments
6.1
Espais Exteriors/Jardins/Platós de llum d’estudi-flaix
6.2
Espais Exteriors/Jardins/Platós de llum d’estudi-flaix

UP número
Descripció dels requeriments específics de recursos
6.1
Trípodes gran format/Càmeres Tècniques/Òptiques macro-tele-angular
6.2
Càmeres DSLR/Càmeres de banc òptic/Ordinador Portàtil/Adobe Photoshop

CFGS FOTOGRAFIA
Nº 7
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS: 9
Nº 6
Unitat Formativa Percepció visual i Òptica Fotogràfica ll
Curs: 2on
ECTS: 2
Nº 1
UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Gran Format i Sistemes Flexibles. La cámera técnica i els objectius descentrables.
Hores totals: 50
Lectives: 30
No presencials: 6
Objectius específics / didàctics.
Resultats d’aprenentatge  / criteris d’avaluació
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia
Comprèn les diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge
Estableix els fenòmens físic-químics que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges
Comprèn el maneig de les càmeres i els equips fotogràfics
Específics:
-Assumir les particularitats del treball amb càmera de gran format.
-Fer un ús didàctic de la càmera flexible per entendre millor el comportament del sistema òptic i la formació de la imatge a qualsevol tipologia de càmera.
-Comprendre les possibilitats tècniques i estètiques d’altres tipologies de càmeres d’objectius descentrables
-Saber aplicar la llei de Scheimpflug

Analitza la base científica i tecnològica de la fotografia. Estudia el fet fotogràfic des d'aspectes científics i mecànics.
Té una idea completa i identifica les especificacions i característiques tècniques dels materials i equips fotogràfics.

·      Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia

·      Comprèn les diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge

·      Estableix els fenòmens físico-químics que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges.

·      Comprèn el maneig de les càmeres i els equips fotogràfics.

Continguts contextualitzats en la unitat.

Capacitats / competències.


Principis físics. La llum i l'òptica.

Lleis que intervenen directament en el fet fotogràfic
Les càmeres i equips fotogràfics. Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques, utilització i manteniment


Tranversals de nivell 

·       Responsabilitat: disposició per implicar-se en el treball, garantir la realització de la tasca, cuidant que el funcionament dels recursos sigui l'adequat, amb la capacitat de prendre decisions, de dirigir una activitat amb responsabilitat de coordinació i supervisió del treball tècnic, respondre del resultat i donar-ne raó.
·       Resolució de problemes: disposició i habilitat d’analitzar la informació necessària per avaluar i donar resposta a situacions previstes i no previstes, mitjançant la recerca de solucions fonamentades, creatives i innovadores dins d’un camp d’estudi o professional, mitjançant l'organització i/o aplicació d'una estratègia o seqüència operativa - identificació del problema, diagnòstic, formulació de solucions i avaluació - definida o no per trobar la solució que respongui de la millor forma possible al problema.

·       Treball en equip: disposició i habilitat per col·laborar de forma activa i coordinada en un projecte comú, formant part d’un grup, treballant junts per a obtenir un objectiu proposat, oposat a fer-ho individualment o competitivament.
·       Organització del treball: disposició i habilitat per crear les condicions adequades d'utilització dels materials i els recursos humans, distribuir les

funcions entre els integrants d’un grup, definir els procediments i coordinar les accions per a desenvolupar les tasques amb el màxim d'eficiència.
·       Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge necessàries per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa per innovar en la seva aplicació i progressar en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el pensament estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient d'un conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar la informació en coneixement propi.
Generals de família professional

Concretar les característiques temàtiques, estilístiques i comunicatives d'un encàrrec fotogràfic a partir de les especificacions donades.
Seleccionar i analitzar documents i materials de referència del projecte fotogràfic.
Suggerir idees i proposar diverses solucions fotogràfiques per als treballs assignats.
Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec.
Portar a terme l'encàrrec fotogràfic atenent al posterior mitjà i suport de comunicació i dotar-lo dels recursos gràfics comunicatius més eficients.
Específiques  de cicle formatiu

Atendre adequadament les especificacions d'un encàrrec donat proposant solucions diverses de fotografia, orientades a formats i mitjans tècnics diferents.

Planificar i desenvolupar totes les fases dels projectes de fotografia mitjançant les tècniques fotogràfiques i estils més adequats a les especificacions narratives i tècniques prèviament determinades i amb el nivell de qualitat exigible professionalment.

Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.

Utilitzar i dominar els formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.

Activitats d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
Hores totals: 30
Lectives:
No presencials:
Nº



1
Pràctiques amb càmera tècnica
30
6
Activitats d’avaluació i recuperació / Ponderació
Prova escrita dels continguts teòrics sobre propietats físiques de la llum.
Entrega opcional de l’activitat 6.1.3 en cas de no tenir enllestida l’activitat 6.1.2 abans de la data límit de tancament de la UF coincidint amb la de fi de quadrimestre. L’entrega de qualsevol de les activitats abans de la data límit de l’avaluació final suposa la recuperació suficient de la UF. Amb l’entrega de totes dues activitats es ponderarà la mitja de les notes obtingudes a totes dues i aquesta amb la de la prova escrita, que també serà objecte de recuperació en cas d’haver-la suspès. El valor de la nota de la prova escrita comptarà un 20% del total.







CFGS FOTOGRAFIA
Nº 7
Mòdul TÈCNICA FOTOGRÀFICA
ECTS: 9
Nº 6
Unitat Formativa Percepció visual i Òptica Fotogràfica ll
Curs: 2on
ECTS: 2
Nº 1
UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Estètica dels diferents formats i sistemas òptics. Edició digital d’imatges amb estètica d’objectius descentrables
Hores totals: 50
Lectives: 20
No presencials: 5
Objectius específics / didàctics.
Resultats d’aprenentatge  / criteris d’avaluació
Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia
Comprèn les diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge
Estableix els fenòmens físic-químics que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges
Comprèn el maneig de les càmeres i els equips fotogràfics
Específics:

-Assumir les particularitats del treball amb càmera de gran format.

-Aplicar l’estètica dels moviments dels muntants de la càmera i comprovar els canvis a la perspectiva i profunditat de camp

-Comprendre les possibilitats tècniques i estètiques d’altres tipologies de càmeres d’objectius descentrables

-Saber aplicar la llei de Scheimpflug

Analitza la base científica i tecnològica de la fotografia. Estudia el fet fotogràfic des d'aspectes científics i mecànics.
Té una idea completa i identifica les especificacions i característiques tècniques dels materials i equips fotogràfics.

·      Comprèn i utilitza adequadament la terminologia i els conceptes tècnics de la fotografia

·      Comprèn les diferents possibilitats òptiques de percepció i captació de la imatge

·      Estableix els fenòmens físico-químics que intervenen en un sistema de captació i registre d’imatges.

·      Comprèn el maneig de les càmeres i els equips fotogràfics.


Continguts contextualitzats en la unitat.

Capacitats / competències.


Principis físics. La llum i l'òptica.

Lleis que intervenen directament en el fet fotogràfic
Les càmeres i equips fotogràfics. Tipus i aplicacions. Especificacions tècniques, utilització i manteniment


Tranversals de nivell 

·       Competència comunicativa: capacitat de comunicar els seus coneixements, idees, habilitats i activitats en contextos professionals als seus iguals, supervisors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
·       Aprendre a aprendre: tenir les estratègies d’aprenentatge necessàries per avançar en la seva formació de manera autònoma, amb maduresa per innovar en la seva aplicació i progressar en l’aprenentatge i formació a nivells superiors, inclou tant el pensament estratègic com la capacitat d'autoavaluar- se, i el maneig eficient d'un conjunt de recursos i tècniques de treball intel·lectual per transformar la informació en coneixement propi.
Generals de família professional

Concretar les característiques temàtiques, estilístiques i comunicatives d'un encàrrec fotogràfic a partir de les especificacions donades.
Seleccionar i analitzar documents i materials de referència del projecte fotogràfic.
Dotar la imatge fotogràfica dels elements persuasius, informatius i /o identificatius adequats als objectius de l'encàrrec.
Portar a terme l'encàrrec fotogràfic atenent al posterior mitjà i suport de comunicació i dotar-lo dels recursos gràfics comunicatius més eficients.
Específiques  de cicle formatiu

Atendre adequadament les especificacions d'un encàrrec donat proposant solucions diverses de fotografia, orientades a formats i mitjans tècnics diferents.

Identificar i definir els aspectes artístics, formals, funcionals i tècnics d'un projecte de fotografia d’acord a les especificacions de l'encàrrec.

Utilitzar i dominar els formats, les tècniques i tecnologies pròpies de l'especialitat, tant en els

aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.

Coordinar el treball que es derivi o generi a partir del desenvolupament del projecte de fotografia.

Activitats d’ensenyament aprenentatge. Títol i hores
Hores totals:
Lectives:
No presencials:
Nº



1
Edició digital d’imatges amb estètica d’objesctius descentrables

5’5
2
Estereoscòpia i Monoscòpia. Eix òptic, distància focal i profunditat de camp/ampliació
(activitat opcional associada a activitat 4.2.2 B)

(5’5)
Activitats d’avaluació i recuperació / Ponderació
Prova escrita dels continguts teòrics sobre propietats físiques de la llum.
Entrega opcional de l’activitat 6.1.3 en cas de no tenir enllestida l’activitat 6.1.2 abans de la data límit de tancament de la UF coincidint amb la de fi de quadrimestre. L’entrega de qualsevol de les activitats abans de la data límit de l’avaluació final suposa la recuperació suficient de la UF. Amb l’entrega de totes dues activitats es ponderarà la mitja de les notes obtingudes a totes dues i aquesta amb la de la prova escrita, que també serà objecte de recuperació en cas d’haver-la suspès. El valor de la nota de la prova escrita comptarà un 20% del total.

No hay comentarios:

Publicar un comentario